Formule 1 má za sebou první polovinu předsezónních testů. Nejrychlejší časy na kolo však nutně neodpovídají skutečné výkonnosti jednotlivých vozů.
Nejrychlejší časy prvního týdne předsezónních testů F1 2019 si mezi sebe rozdělily týmy Renault, Toro Rosso a Alfa Romeo, teprve za nimi následují Mercedes a Ferrari.
Samotné týmy vždy přispěchají s vysvětlením, že během testů se převážně věnují svému programu, nikoliv honbou za nejrychlejšími časy.
I samotné porovnání časů na jedno kolo je přitom problematické, vstupuje do něj řada proměnných, například aktuálně zvolená směs pneumatik.
Pirelli však v tomto ohledu na základě dat získaných z prvního týdne testů nabídlo informace o odhadovaném výkonnostním rozestupu mezi jednotlivými směsmi. Při jejich uvážení je tak možné tabulku nejrychlejších časů přeskládat.
p. | Jezdec | Tým | P | Čas | Ztráta |
1. | N. Hülkenberg | Renault | C5 | 1:17.393 | |
2. | A. Albon | Toro Rosso | C5 | 1:17.637 | + 0.244 |
3. | D. Kvjat | Toro Rosso | C5 | 1:17.704 | + 0.311 |
4. | K. Räikkönen | Alfa Romeo | C5 | 1:17.762 | + 0.369 |
5. | D. Ricciardo | Renault | C5 | 1:17.785 | + 0.392 |
6. | V. Bottas | Mercedes | C5 | 1:17.857 | + 0.464 |
7. | L. Hamilton | Mercedes | C4 | 1:17.977 | + 0.584 |
8. | C. Leclerc | Ferrari | C3 | 1:18.046 | + 0.653 |
9. | S. Vettel | Ferrari | C3 | 1:18.161 | + 0.768 |
10. | L. Norris | McLaren | C4 | 1:18.431 | + 1.038 |
11. | A. Giovinazzi | Alfa Romeo | C3 | 1:18.511 | + 1.118 |
12. | C. Sainz | McLaren | C4 | 1:18.558 | + 1.165 |
13. | R. Grosjean | Haas | C3 | 1:18.563 | + 1.170 |
14. | K. Magnussen | Haas | C3 | 1:18.720 | + 1.327 |
15. | P. Gasly | Red Bull | C3 | 1:18.780 | + 1.387 |
16. | M. Verstappen | Red Bull | C3 | 1:18.787 | + 1.394 |
17. | P. Fittipaldi | Haas | C4 | 1:19.249 | + 1.856 |
18. | L. Stroll | Racing Point | C2 | 1:19.664 | + 2.271 |
19. | S. Pérez | Racing Point | C3 | 1:19.944 | + 2.551 |
20. | G. Russell | Williams | C3 | 1:20.997 | + 3.604 |
21. | R. Kubica | Williams | C2 | 1:21.542 | + 4.149 |
Italský dodavatel pneumatik pro sezónu 2019 připravil pět směsí, které od nejtvrdší po nejměkčí značí kódy C1 až C5. Mezi nimi jsou následující rozdíly:
C1 – C2: 0,8 až 1,0 sekundy
C2 – C3: 0,7 sekundy
C3 – C4: 0,6 sekundy
C4 – C5: 0,6 sekundy
Při promítnutí těchto rozdílů do výsledkové listiny prvního týdne testů, tedy přepočítání všech časů na teoretický případ použití nejměkčí směsi C5 všemi závodníky vzniká následující pořadí:
p. | Jezdec | Tým | P | Čas | Ztráta |
1. | C. Leclerc | Ferrari | C5* | 1:16.846 | |
2. | S. Vettel | Ferrari | C5* | 1:16.961 | + 0.115 |
3. | A. Giovinazzi | Alfa Romeo | C5* | 1:17.311 | + 0.465 |
4. | R. Grosjean | Haas | C5* | 1:17.363 | + 0.517 |
5. | L. Hamilton | Mercedes | C5* | 1:17.377 | + 0.531 |
6. | N. Hülkenberg | Renault | C5 | 1:17.393 | + 0.547 |
7. | K. Magnussen | Haas | C5* | 1:17.520 | + 0.674 |
8. | P. Gasly | Red Bull | C5* | 1:17.580 | + 0.734 |
9. | M. Verstappen | Red Bull | C5* | 1:17.587 | + 0.741 |
10. | A. Albon | Toro Rosso | C5 | 1:17.637 | + 0.791 |
11. | D. Kvjat | Toro Rosso | C5 | 1:17.704 | + 0.858 |
12. | K. Räikkönen | Alfa Romeo | C5 | 1:17.762 | + 0.916 |
13. | L. Stroll | Racing Point | C5* | 1:17.764 | + 0.918 |
14. | D. Ricciardo | Renault | C5 | 1:17.785 | + 0.939 |
15. | L. Norris | McLaren | C5* | 1:17.831 | + 0.985 |
16. | V. Bottas | Mercedes | C5 | 1:17.857 | + 1.011 |
17. | C. Sainz | McLaren | C5* | 1:17.958 | + 1.112 |
18. | P. Fittipaldi | Haas | C5* | 1:18.649 | + 1.803 |
19. | S. Pérez | Racing Point | C5* | 1:18.744 | + 1.898 |
20. | R. Kubica | Williams | C5* | 1:19.642 | + 2.796 |
21. | G.Russell | Williams | C5* | 1:19.797 | + 2.951 |
* – přepočítaný čas
Nejrychlejšími piloty tak jsou Charles Leclerc a Sebastian Vettel od Ferrari, kteří mají k dobru půl sekundy na Antonia Giovinazziho z týmu Alfa Romeo. Následuje pilot Haasu Romain Grosjean, teprve páté místo obsadil obhájce titulu Lewis Hamilton a Mercedes.
Nejrychlejšího Nika Hülkenberga shazují data o výkonnostních rozdílech mezi směsmi pneumatik na šestou pozici.
Velmi pozoruhodné však je, jak vyrovnané celé pole už po prvním týdnu je. Až po patnáctého Landa Norrise se totiž závodníci vešli do rozdílu jedné sekundy.
Větší ztrátu má zatím poslední Williams, jeho piloti však kvůli průtahům se stavbou letošního monopostu z prvních čtyř dní stihli pouze jeden a půl.