Nejlépe do nové éry Formule E vlétl Portugalec Antonio Felix da Costa s týmem BMW i Andretti Motorsport.
Nová éra GEN2
Formule E si dnes odbyla dvě premiéry. První premiérou bylo samotné dějiště závodu, tedy ulice hlavního města Saúdské Arábie – Rijád. Druhou premiérou (tou důležitější) byl start páté sezóny, ve které se poprvé do závodu rozjely vozy nové generace označované jako GEN2. Nové vozy mají jednotné šasi a baterie, které obdržely všechny týmy a jejich úkolem bylo postavit nejlepší pohonnou jednotku, optimalizovat software obsluhující pohonnou jednotku, správně nastavit battery management atd.
Nové vozy mají v závodě povolený maximální výkon 200 kW a s využitím FanBoostu nebo útočného módu dočasně až 225 kW. Může se to zdát málo, ale s obrovským krouticím momentem elektrických jednotky je to na městské tratě víc než dost.
Nejsušší město kalendáře FE ovlivnil déšť
Zbrusu nová trať v Ad Diriyahu je jako celé město umístěno v poušti. I přesto průběh závodního dne narušil tak silný déšť, který zavinil zrušení prvního tréninku. Druhý trénink se už odjel, ale zpočátku vozy kroužili za safety carem. Celý program se tak posunul a formát kvalifikace se zkrátil ze čtyř skupin (každá vlastní část) a superpole na pouze dvě skupiny bez závěrečného rozstřelu superpole.
Už první část kvalifikace určila vítěze a tím se stal Antonio Felix da Costa s týmem BMW i Andretti Motorsport. BMW Andretti tak potvrdilo skvělou formu, kterou naznačilo na kolektivních předsezonních testech. Nikdo další da Costu nepřekonal. Skvělý výkon předvedl José María López s týmem GEOX Dragon, který startoval z druhého místa. Třetí startoval Sébastien Buemi s Nissan e.DAMS, který převzal otěže nad týmem, který ještě v létě ovládal Renault. Velmi pěkné čtvrté místo vybojoval Stoffel Vandoorne s HWA Racelabs (privátní tým Mercedesu), který měl jen málo času na přestěhování z F1 (Mclaren) do FE. Zklamáním kvalifikace byly obě Audi – di Grassi P18 a Abt P12. Ani Felipemu Massovi se první kvalifikace ve FE nepovedla, když skončil na 13. místě. Poslední kvalifikace v kariéře se nepovedla ani Felixu Rosenqvistovi, který v závěru boural. Rosenqvist se stěhuje do IndyCar, v Mahindře zaskakoval za Pascala Wehrleina, kterému dělá problémy bývalý zaměstnavatel Mercedes a tak musel být nahrazen.
Závod do posledního metru
Na startovní rošt se všichni poskládali s výjimkou polesittera v pořádku. Da Costa musel ještě svůj vůz „přeparkovat“, aby se vyhnul potížím. První kolo bylo poznamenáno pouze srážkou Eduarda Mortary s Venturi, který nedobrzil do jedné ze zatáček a narazil do bariéry.
Da Costa se brzy musel začít bránit dotírajícímu Jean-Ericu Vergnovi, který se svojí DS Techeetou nakonec stejně ujal vedení. Po půlce závodu však přišel šok, když oba vozy DS Techeetah dostaly penalizaci průjezd pitlane za porušení technických pravidel. Musely tak upustit od předních pozic.
I tak se podařilo oběma ztrátu téměř vymazat, ač na da Costu už byl Vergne krátký a nezbyl mu dostatek času. I tak se v posledním kole pokusil o útok.
Výsledky
Pozice | Jezdec | Tým |
1 | Antonio Felix da Costa | BMW i Andretti Motorsport |
2 | Jean-Éric Vergne | DS Techeetah Formula E Team |
3 | Jérôme d’Ambrosio | Mahindra Racing |
4 | Mitch Evans | Panasonic Jaguar Racing |
5 | André Lotterer | DS Techeetah Formula E Team |
6 | Sébastien Buemi | Nissan e.Dams |
7 | Oliver Rowland | Nissan e.Dams |
8 | Daniel Abt | Audi Sport ABT Schaeffler |
9 | Lucas di Grassi | Audi Sport ABT Schaeffler |
10 | Nelson Piquet Jr. | Panasonic Jaguar Racing |
11 | Sam Bird | Envision Virgin Racing |
12 | Robin Frijns | Envision Virgin Racing |
13 | Oliver Turvey | NIO Formula E team |
14 | Felipe Massa | Venturi Formula E Team |
15 | Tom Dillmann | NIO Formula E team |
16 | Maximilian Günther | Geox Dragon |
17 | Stoffel Vandoorne | HWA Racelab |
18 | Alexander Sims | BMW i Andretti Motorsport |
19 | Edoardo Mortara | Venturi Formula E Team |
DNF | José María López | Geox Dragon |
DNF | Gary Paffett | HWA Racelab |
DNF | Felix Rosenqvist | Mahindra Racing |