
Júki Cunoda se před prvním víkendem jakožto jezdec Red Bullu rozpovídal o svých očekáváních a plánech. Jako první se chce sžít s autem, rád by ale ihned mířil na pódium.
Po pouhých dvou závodech poslali v Red Bullu Liama Lawsona zpátky do VCARBu a na jeho místo po čtyřech letech konečně povýšili Júkiho Cunodu. Toho jako první závod v Red Bullu čeká domácí Velká cena na Suzuce. Tlak si ale evidentně užívá a hned po přestupu do hlavního týmu si dává velké cíle.
„Upřímně jsem nikdy nečekal, že pojedu Velkou cenu Japonska za Red Bull,“ přiznal Cunoda. „Tohle je poslední rok partnerství Red Bullu a Hondy, takže závodit na Suzuce jako jezdec Red Bullu mi přijde jako osud. Abych tu dnes mohl stát, tak do sebe všechno správně zapadlo.“
„Samozřejmě jsem byl nadšený, že se připojím k Red Bullu, ale když jsem se nad tím pořádně zamyslel, tak mi přišlo nereálné, že za ně najednou budu závodit ve Velké ceně Japonska. Nechci nějak zvyšovat očekávání, ale v téhle Velké ceně Japonska chci skončit na pódiu. Ale vím, že to ze začátku nebude snadné.“
„Mojí první prioritou je pochopit auto, jak se chová v porovnání s tím od VCARBu. Jestli si s ním přirozeně budu užívat ježdění, když si na něj budu zvykat v FP1, tak přijdou i výsledky. A pokud to povede k pódiu, to by bylo úžasné.“
Loni v Abú Zabí v posezónních testech se posadil do RB20, v letošním monopostu Red Bullu ale ještě neseděl. Přesto je připravený na tlak, který s sebou nese druhé místo v Red Bullu.
„Když mi poprvé zavolali, tak jsem si říkal, wow, tohle bude zajímavé. Ale především se těším na tu výzvu. V životě není tolik momentů, kdy byste čelili takovému extrémnímu tlaku a tak velké příležitosti, jako je tahle, takže si dokážu představit, jak moc napínavý závod to bude.“
„Prvně jsem byl příliš zaneprázdněný, abych si mohl užít to nadšení. Musel jsem skočit rovnou do simulátoru, nechat si dodělat sedačku a zajistit další věci, Samozřejmě, být povýšen do Red Bullu je úžasnou příležitostí, ale především jsem chtěl mluvit se svými inženýry a lidmi, kteří mě podporovali. Takže i přese všechny emoce jsem se cítil docela klidný.“
„Jelikož jsem byl letos rezervním jezdcem, už mi sedačku dělali. Ale pamatuji si, že jsem si předtím říkal, proč to vůbec dělám? Stejně s tím nebudu závodit.“
„V simulátoru jsem strávil dva dny. To auto mi tam nepřišlo tak náročné na řízení. Rozhodně má citlivý předek, jak se říká. Ale kdybyste se mě zeptali, zda mi přišlo složité na řízení, neřekl bych, že jsem z toho měl nějak zvláštní pocit, alespoň na simulátoru. Jasně, že si chci nastavit auto jinak než Max (Verstappen). Chci si vyvinout vlastní set up, dobře ho pochopit a postupně v FP1 nabrat rychlost.“
Na závěr rozhovoru moderátor prohlásil, že na Cunodu nechtějí vyvíjet zbytečně další tlak. „Ale prosím, házejte to na mě,“ zavtipkoval nazpět Japonec.