Carlos Sainz přiznal, že během závodu v japonské Suzuce nebylo možné myslet na vítězství. Třetí místo ho velmi potěšilo a poukazuje na změnu Ferrari oproti loňskému roku.
Španělský pilot měl v Austrálii velmi úspěšný víkend, když ve svůj prospěch využil odstoupení Maxe Verstappena a závod tak vyhrál. Charles Leclerc skončil na druhém místě a Ferrari si tak odneslo maximální počet bodů.
Do Velké ceny Japonska se Španěl kvalifikoval na čtvrté pozici a věděl, že jeho závodní tempo bude silné. Cílem ale nebylo vítězství. „Tak nějak jsme věděli, že naše závodní tempo je lepší než kvalifikační. Pořád to ale nestačí na vítězství. Vzhledem k tomu, jak dobré je závodní tempo Red Bullu, je téměř nemožné pomýšlet na vítězství. Ale doufal jsem, že skončím na pódiu, což se nám nakonec podařilo, i když to byl velmi těžký závod, velmi strategický.“
Carlos Sainz nastoupil do závěrečného stintu ze sedmého místa, ale dokázal se rychle přibližovat k vozům před sebou. Toto tempo spolu se strategií mu umožnilo dojet na třetím místě, což znamenalo jeho třetí pódium v roce 2024. Španěl stále nemá smlouvu na příští sezónu, kdy jej ve Ferrari nahradí Lewis Hamilton.
„Stav trati se v průběhu závodu hodně měnil. Z velmi slunečných podmínek, které jsme neměli celý víkend, jsme přešli na zatažené počasí. Degradace se hodně snížila a v polovině závodu se dalo na pneumatiky mnohem více tlačit. A to celou situaci dost změnilo.“
„V jednu chvíli jsem si myslel, že pódium není možné, ale pak na nové tvrdé sadě bylo tempo skvělé a já jsem mohl dojet na stupních vítězů.“
Pilot je také přesvědčen, že umístění Ferrari v Japonsku ukazuje pokrok, který tým udělal, pokud jde o závodní tempo, ve srovnání s minulou sezónou. „Zlepšili jsme vůz přesně tam, kde jsme ho chtěli zlepšit, a Suzuka to dokazuje. Přesto v místech jako tady nejsme tak silní jako Red Bull, což je cíl, ale jakmile budeme mít dobrá vylepšení vozu, která půjdou správným směrem, snad nás to může přiblížit.“
„Zlepšili jsme se všude a zejména v závodním tempu. Umožňuje nám to také větší strategickou flexibilitu, kterou jsme loni neměli. Umožňuje mi to jet v závodech vpředu a místo neustálého koukání do zrcátek se můžu vyrovnávat se strategií a pak předjíždět ostatní, což je něco, co loni nebylo možné. Takže jsem šťastný a díky tomu si závodění více užívám.“