Hrdina předchozího víkendu v Belgii George Russell tentokrát pohořel, když neukočíroval svůj williams a skončil v bariéře. Přiznává, že udělal chybu.
Russellovi se nepodařilo navázat na senzační výkon ze Spa-Francorchapms, kde poskládal téměř dokonalé kolo, díky kterému startoval ze druhé pozice. Ovšem trať v Zandvoortu jej nachytala. A stejně jako Monako ani tento okruh chyby neodpouští. Ve druhé části kvalifikace ve 13. zatáčce neukočiroval FW43B a zabodl ho do bariéry.
„Zkrátka jsem na to příliš tlačil,“ zrekapitoloval smutně Brit. A jak k nehodě nešlo? „Tento víkend jsme nebyli tak rychlí, jak jsme doufali, a já byl v opravdu dobrém kole. Vyjel jsem z předposlední zatáčky, úzkého esíčka, a moje pneumatiky byly mrtvé.“
„Zkrátka jsem na to příliš talčil. Nakonec jsem v poslední zatáčce příliš dupl a utrhl se mi zadek. Je mi to opravdu vůči týmu líto, protože takto neměla kvalifikace skončit.“
Ačkoliv došlo k drobnému kontaktu s bariérou, tak se dokázal vrátit na trať a dojet do boxů. Russell je přesvědčený, že nebudou následovat žádné tresty za nové komponenty: „Došlo k drobnému poškození na zadním zavěšení kol, ale nemělo by dojít k žádné penalizaci. Bez problému. Nic, co by chlapci nemohli přes noc opravit.“
The margins are fine at Zandvoort, as both George Russell and Nicholas Latifi found out in qualifying 💥💥😯#DutchGP 🇳🇱 #F1 pic.twitter.com/R9gjEpdPbn
— Formula 1 (@F1) September 4, 2021
TOP10 byla v dohlednu
„Je mi to opravdu líto, protože si myslím, že bych byl v ten moment v TOP10,“ řekl Russell, který při svém druhém pokusu zaznamenal svá osobní maxima jak v prním, tak i v druhém sektoru, než v závěru kola chyboval. „Zkrátka jsem měl pocit, že to musím vyzkoušet, abych viděl, čeho jsem schopný.“
Hrozilo však, že přijde i o 11. místo, jelikož se časy zlepšovaly. Nicméně o pár minut později havaroval i jeho týmový kolega Nicholas Latifi, kvůli němuž byla vyvěšená čevená vlajka a kvalifikace už nebyla restartovaná.
Co očekává od zítřejšího závodu? „Je to trať, na které se dá těžko předjíždět. A nikdo neví, jak budou zítra reagovat pneumatiky.“
Nejvíce budou zatěžované levé přední a zadní pneumatiky, jelikož je na trati spoustu pravotočivých zatáček, což podle 23letého rodáka z King’s Lynnu bude oříšek. Problémy ještě pak může také způsobovat vítr, z čímž se setkal už v sobotu.
Zítřejší velká cena bude pro všechny sázkou do loterie, protože v pátek neměli závodníci možnost odjet potřebné množství kol kvůli přerušením jak v prvním, tak i druhém tréninku. A co se týká tzv. longrunů, tedy dlouhých stintů, tam odkroužil Williams pouze 12 kol. „Zítra jedeme 72 kol, tudíž nevíme, jak to bude probíhat.“