Aston Martin: Red Bull nastavil nový standard

Aston Martin: Red Bull nastavil nový standard

Přestože se Aston Martin v sezóně 2023 výrazně zlepšil, výkonný ředitel Tom McCullough a šéf týmu Mike Krack tvrdí, aby se tým posunul dál, bude se muset vyrovnat standardům dominantního Red Bullu.

Tým Aston Martin bude muset začít podávat výkony v závodech a dosáhnout podobné úrovně spolehlivosti jako Red Bull, pokud by chtěl dosáhnout na pomyslnou špičku ve formuli 1. Osm stupňů vítězů a pětkrát tolik bodů než v roce 2022 bylo pro tým odměnou za skvěle odvedenou práci v roce 2023, kdy byl v začátcích sezóny nejbližším rivalem právě rudého býka.

V polovině sezóny se však tým začal propadávat, protože jejich vylepšení nefungovala podle představ. Aston Martin skončil v celkovém pořadí Poháru konstruktérů na páté pozici, přičemž Red Bull získal v kontrastu jednadvacet vítězství z dvaadvaceti závodů.

Přestože výkonnostní ředitel Tom McCullough a šéf Mike Krack byli s dosaženým pokrokem týmu spokojeni, oba považují za hlavní cíl pro rok 2024 dosažení úrovně Red Bullu. „Tým obecně dobře realizoval víkendy, v minulosti jsme tím byli velmi známí,“ řekl McCullough médiím včetně RacingNews365. „Teď se navíc samozřejmě snažíme navrhnout a vyvinout auto, abychom mohli bojovat vpředu. Na Suzuce jsme měli technický problém se zadním křídlem, kde selhalo, v Džiddě jsme měli problém s pohonnou jednotkou, nebo vlastně s výfuky. Právě tyto věci se nám jako týmu stávat nesmí, pokud chceme bojovat v předních řadách, musíme mít perfektní víkend co víkend.“

„Další příklad od Red Bullu je ze strany spolehlivosti i z provozní stránky. To je standard, na který se musíme dostat, a není to jen zaměření se na jednu oblast, je tu spousta oblastí, kde potřebujeme mít malé rezervy, abychom byli lepší. Víme, že když dáme našim jezdcům dobrá auta, budou nám přinášet dobré výsledky, takže na to se musíme zaměřit,“ dodává.

Šéf týmu Krack dodal, že jeho seznam zlepšování je založen na dosažení tří hlavních cílů: „Na prvním místě je to bezpečnost, spolehlivost a pak provoz. Pokud jde o provozní stránku, tak když se nám nepodaří být stoprocentní, což musíme být v každém tréninku a v každém závodě během celého roku, nemůžeme z toho vytěžit maximální výkon, ať už jde o jezdce, vůz, nastavení nebo inženýra. Musíme se ujistit, že máme tuto položku zaškrtnutou, což se nám letos několikrát nepodařilo, ale víme, že tohle je ten klíč k úspěchu.“

Sdílejte na:
Zavřít