Šéf Williamsu James Vowles doufá, že v nadcházející sezóně Logan Sargeant svými výkony překvapí svět. Na konci minulé sezóny mu totiž poskytl další šanci prokázat talent, který se v něm nachází.
Logan Sargeant byl po prvním roce ve formuli 1 v každé kvalifikaci poražen svým týmovým kolegou, Alexandrem Albonem. Také v celkovém hodnocení byl thajský jezdec úspěšnější, získal o 26 bodů více než mladý Američan, který pro svůj tým vybojoval jediný bod. James Vowles, šéf Williamsu, se však rozhodl nechat ho v závodním sedle na další sezónu. Na rozhodnutí měly totiž velký vliv výkony ze závěru sezóny. Zároveň Logana Sargeanta vyzval, aby fanouškům a světu formule 1 ukázal, proč do něj vložil důvěru.
Vowles vysvětlil, že vylepšení jejich loňského monopostu se v průběhu roku týkala převážně Albonova vozu. Tým totiž většinu prostředků investoval do monopostu na letošní sezónu – FW46. Kvůli tomu si Vowles myslí, že rozdíly mezi jezdci samotnými nebyly až tak výrazné.
„V první řadě jsem po něm chtěl, aby překvapil svět svou fyzickou kondicí, přístupem, a výsledky,“ řekl Vowles médiím na dotaz, jaké budou na Sargenata kladeny podmínky. „Společně s ním jsme během zimy udělali dost změn. Jeho tréninky a program jsou v zákulisí úplně jiné. Už teď můžete vidět, že je mnohem více sebevědomý, a dobře to ukazuje.“
„Nastane restart. Pro závodníky je kvůli dlouhému období mezi posledním závodem v prosinci a začátkem sezóny v pozdním únoru složité být hned na stejné úrovni – on nebude. Požádal jsem ho, aby v prvních pár dnech k řízení vozu přistupoval opatrně, stejně jako na konci roku. Aby se do toho dostal, nesnažil se to uspěchat, a nebyl zklamaný, pokud úspěch nepřijde hned.“
„Takovou důvěru do něj vkládám. Proto bude zpátky za volantem, a ta otevřenost vůči němu, diskuse, která poskytuje prostor, kdy bude vědět, že na sebe a na tým kolem něj může začít tlačit, aby z toho vytěžil úspěch. Na konci roku jsem ohledně toho byl velmi otevřený – jeho auto nebylo stejné, jako to Alexovo. Docházeli nám díly, protože jsem se soustředil na sezónu 2024. Nechtěl jsem trávit čas stavěním nových částí, chtěl jsem budovat vůz, který uspěje v příštím roce. Výsledkem toho bylo to, že jeho výkony byly trochu horší.“
„V momentech, kdy si svět myslel, že je opravdu špatný, to nebylo tak vyrovnané, jak se mohlo lidem zdát. Na konci roku, když jsme používali stejné zařízení, se začal vracet tam, kde jsem ho potřeboval mít. Dělal to, co jsem po něm chtěl – pokračoval tímto tempem. Teď v zimě potřebuji, aby se nevracel ke svému starému způsobu řízení, kdy se snažil dostat ze sebe i auta příliš mnoho, velmi brzy. Chci, aby měl progresivní přístup. Měli bychom mít monopost, který bude vyhovovat oběma jezdcům. Budeme doufat, že jsme se opravdu zbavili nepříjemných efektů z loňského roku, ale také mu vytvoříme prostor, kde by měl růst mnohem rychleji než v roce 2023.“