Technický ředitel AlphaTauri Jody Egginton věří, že vývoj aerodynamiky zůstane nadále nejdůležitější částí i přesto, že byl zaveden tokenový systém.
S odložením nových technických pravidel na příští rok došlo k pozastavení rozsáhlého vývoje monopostů, aby se podařilo snížit náklady vzhledem ke koronaviru.
Každý tým má pro tento rok k dispozici dva vývojové tokeny, které může utratit za změny na voze z minulého roku, přičemž většina týmů očekává, že převezme přibližně 60 % loňského auta.
McLaren byl nucen utratit své dva tokeny za integraci nové pohonné jednotky Mercedes, což může vést k poklesu výkonu. Tato razantní změna může britskému týmu v boji s konkurencí buď ublížit, nebo poskytnout markantní nárůst výkonu.
Jody Egginton ale přesto věří, že i když byl vývoj omezen, tak to nezabrání nárůstu výkonu jednotlivých týmů.
„Na konci dne aerodynamika není stále moc regulována žetony,“ řekl Egginton pro Autosport.
„Dalo by se trochu pohrát s šasi. Myslím, že všichni ostatní, kromě McLarenu, si zachovávají stejný koncept z minulého roku, takže nemusí použít oba tokeny. Ale oni je musí použít, protože přešli na novou pohonnou jednotku.
Ne, nemyslím si, že tokeny naruší aerodynamický koncept a budou využity v jiných oblastech. Šasi nadále zůstane ‚králem‘ monopostu.“