George Russell prozradil, že ho při startu během Velké ceny Španělska inspirovala vzpomínka na podobný manévr místního hrdiny Fernanda Alonsa v roce 2011. V celkovém pořadí však dojel na čtvrtém místě.
Tehdejší jezdec Ferrari Fernando Alonso se kvalifikoval na Velké ceně Španělska 2011 jako čtvrtý, ale v nájezdu do první zatáčky předjel Lewise Hamiltona, Sebastiana Vettela a Marka Webbera a brzy se ujal vedení. To letos ve španělsku inspirovalo George Russella.
Russell řekl, že o takovém kroku snil už v noci před závodem. Šestadvacetiletý jezdec využil k průzkumu pár kol před samotným startem, aby zjistil, kde jsou hranice možností v první zatáčce.
„Včera večer jsem o tom tak trochu snil a představoval si, jaký mám plán útoku,“ odpověděl na otázku ohledně svého startu „Viděl jsem předpověď počasí a vítr se změnil na protivítr do první zatáčky, což znamenalo, že mohu brzdit opravdu pozdě a daleko v zatáčce. Když jsem závodil na motokárách, vždycky si vzpomínám, jak jsem tady sledoval Fernanda, který startoval z P4 a dostal se do vedení. Takže jsem věděl, že je to možné.“
Na otázku, zda riskoval, odpověděl: „Byl to vypočítaný risk. Udělal jsem čtyři kola do startu a v každém jsem trénoval brzdění co nejpozději. Takže jsem věděl, kde je limit. Věděl jsem, jak silný je vítr. A věděl jsem, co je s autem možné, takže to byl vypočítaný risk. Bylo uspokojivé, že se mi to povedlo.“
Russell se rychle propadl na třetí místo a závod mu zkomplikovala i první zastávka v boxech se ztrátou 6,7 sekund. Později prohrál i s týmovým kolegou z Mercedesu Lewisem Hamiltonem, který nasadil méně příznivé tvrdé pneumatiky pro delší závěrečný stint. Ke konci se mu podařilo udržet Charlese Leclerca za sebou a vybojovat čtvrté místo.
„Myslím, že se nám dnes vymstilo několik drobností,“ řekl Russell. „Pomalá zastávka v boxech, pak jsme se v prostředním stintu ocitli na zadních kolech a pod tlakem, a pak jsme ztratili hodně času v boji s Landou (Norrisem – pozn. red.), když jsme zajeli do boxů pro tvrdou sadu pneumatik, která byla dost špatná. Ale týmu to zajistilo P3 a P4, a o to jsme tak trochu usilovali.“
„Věděli jsme, že tvrdá sada nebude skvělá, ale chtěli jsme rozdělit riziko mezi Lewise a mě. Protože si myslím, že kdybychom to prodloužili, potenciálně by nás mohl ohrozit Charles (Leclerc – pozn. red.) vzadu. Takže jako tým jsme tím snížili riziko. Samozřejmě jsem cítil trochu zklamání, že nejsem na stupních vítězů. Ale minulý týden jsem tam byl. Lewis dnes odvedl skvělou práci. A jako tým si odnášíme pozitiva z několika opravdu slibných závodů.“
Russell věří, že Mercedes může vyhrávat závody do roku 2024 a že příští sezona vypadá slibně. „Víme, že jsme minulý týden měli nejrychlejší auto. Nebudete mít nejrychlejší vůz každý víkend. A opravdu cítíme, že se momentum změnilo a je s námi. Víme, co musíme udělat, abychom s našimi aktualizacemi udělali další velký skok. Takže se cítíme sebejistě, dodává.
„V současné době jsme čtvrtí v Poháru konstruktérů. Máme více času v aerodynamickém tunelu než všichni naši soupeři a víme, co musíme udělat, abychom dokázaly tyto velké pokroky. Takže se všichni cítíme natěšení na zbytek sezóny. Jsem přesvědčen, že letos budeme vyhrávat závody. A v příštím roce, kdo ví, co se může stát? Nechceme předbíhat. Ale tempo, které jsme předvedli minulý týden, a tempo, které předvádíme tento týden, je dobré. Vedli jsme ve dvou závodech během dvou víkendů od té doby, co jsme provedli modernizaci. To bychom na začátku sezóny asi nečekali.“