Fernando Alonso má velké pochybnosti, zda je vůbec možné se přiblížit k minimální stanovené hmotnosti pro rok 2026, která byla FIA stanovena na 768 kilogramů. A rozhodně není sám.
Monoposty se v posledních letech neustále zvětšovaly a bobtnaly. Jako reakci na tento dlouhodobý problém představila Mezinárodní automobilová federace souhrn technických předpisů, které mají vozy zlehčit, zkrátit a zeštíhlit. Důležité je také zmínit, že včera představený render monopostu je ve verzi 7, nikoliv nejnovější verzi 10, tudíž čerstvější verze bude představena určitě později.
V oblasti pohonných jednotek dojde k revizi, kde bude výkon rozdělen rovnoměrně 50/50 mezi spalovací motor a elektrické části. Právě v této oblasti vidí španělský matador největší úskalí ohledně váhy monopostu.
„Myslím si, že v aktuální podobě není možné, aby došlo ke snížení hmotnosti monopostů o 30 kilogramů,“ upozorňuje Španěl.
„Pokud má být z poloviny pohonná jednotka elektrická, tak přidání baterií samo o sobě zvýší váhu o nějakých 20 nebo 30 kilogramů. Pokud bychom toho chtěli dosáhnout, tak by bylo potřeba, aby došlo k celkové redukci ve výši 60 kilogramů. To je pravděpodobně pro týmy celkem nereálné.
Máme na to přibližně ještě 2 roky. Na druhou stranu ve formuli 1 pracují extremně chytří lidé, takže to co se na začátku může jevit jako nemožné, se může velmi rychle stát skutečností,“ dodává rodák z Ovieda.