Fernando Alonso je nespokojený s tím, že za svou kariéru získal jen dva tituly mistra světa a tvrdí, že udělá vše pro to, aby před tím než skončí svou kariéru přidal ještě třetí titul.
Fernando Alonso jezdí ve formuli 1 od roku 2001 a patří k nejuznávanějším pilotům. Na špici se přitom drží už od své druhé sezóny bez větších výkyvů s výjimkou roku 2009, kdy skončil s Renaultem až devátý. Velmi hořké byli pro Španěla ročníky 2010, 2012 a 2013, ve kterých pokaždé skončil na druhém místě za Vettelem. O titul bojoval až do posledního závodu i v roce 2007 v McLarenu. O titul ho však připravila přílišná rivalita s týmovým kolegou Hamiltonem.
Ani v letošní sezóně není Alonso v ideální pozici. V týmu je sice jasnou jedničkou a svého nového vyzyvatele Kimiho Räikkönena poráží v každém závodě, ale přesto mu ke spokojenosti chybí hodně. Na stupních vítězů stál letos jen v Číně a na třetím místě v poháru jezdců se drží jen díky vyrovnanosti výsledků. Na vedoucího Rosberga však ztrácí 61 bodů. Ztráta se tedy rovná dosavadnímu bodovému zisku Španěla.
„I ve 32 letech jsem pořád hladový a čekám na příležitost být úspěšný. Cílem je vítězství v šampionátu a nehodlám končit dokud neuspěji,“ deklaruje svůj velký cíl Fernando Alonso, který ve formuli 1 vyhrál už 32 závodů.
„Získat tři tituly je známka velkých jezdců a pro mou kariéru je velmi důležité, abych třetí titul získal. Je to něco kvůli čemu na sobě neustále pracuji a něco v co doufám. Neznamená to, že nejsem spokojený se ziskem dvou titulů, ale tři tituly by mě zařadili po bok úžasných jmen. Tři tituly má i můj dětský idol Ayrton Senna,“ vysvětluje Alonso touhu zařadit se po bok devíti jezdců, kteří dokázali být mistry světa alespoň třikrát.
„Myslím, že můžu ve formuli 1 zůstat tak dlouho jak bude potřeba, abych získal třetí titul. Ještě dlouho můžu jezdit na špičkové úrovni. Nevím kolik sezón. Možná tři, možná pět, možná sedm. Mělo by to stačit, abych získal další titul. Nemyslím si, že by to měl být problém,“ říká dvojnásobný mistr světa z let 2005 a 2006.
„Záleží také na tom jak dlouho si budu závodění užívat a musím říct, že některé nové prvky mě v letošní sezóně nebaví. Nová auta jsou těžká, pomalá a těžká na pochopení. Během závodu nemůžete dostat z vozu maximum. Můžete jet naplno dvě kola a pak musíte zpomalit a šetřit pneumatiky do další zastávky. Občas se na maximální výkon ani nedostanete a to není něco, co by kteréhokoliv závodníka bavilo.“
„Kvůli tomu musím říct, že není otázka, jak dlouho budu schopen jezdit na této úrovni, ale jak dlouho si to budu užívat. Nyní jsem, ale stále hladový a mám chuť vyhrávat. Nyní k tomu však máme daleko, ale nejsem z toho frustrovaný. Znamená to, že musíme pracovat dál,“ motivuje Alonso svůj tým.
„Věřím, že Ferrari stále může postavit vítězné auto. Musím tomu věřit, jinak bych nemohl závodit naplno. Máme všechno potřebné k tomu, abychom se vrátili na čelo, ale musíme to dát všechno dohromady a to je těžké,“ říká Alonso o týmu, ve kterém má smlouvu až do roku 2016.
„Jsem velmi hrdý na to, že jezdím za Ferrari. Vím, že vyhrávat v tomto týmu znamená mnohem víc než vítězství kdekoliv jinde a to ví všichni jezdci, proto je o sedačku u Ferrari velký zájem i v době, kdy čekáme na titul už sedmou sezónu,“ vysvětluje kouzlo italského týmu jezdec, který už s tímto týmem dvakrát přišel o titul v posledním závodě sezóny.
Už tento víkend se v Kanadě ukáže jestli Ferrari dělá pokroky. Letošní titul už je zřejmě pryč, ale stále se dají získávat poznatky pro další sezóny.