Fernand o Alonso po VC Rakouska připustil, že dohnat Mercedes je letos nemožné. Řekl to poté, co na velké ceně vyrazil ze čtvrté pozice daleko před Hamiltonem, který ho však velmi rychle dokázal předehnat.
Po, z pohledu příšerné, Kanadě se přitom zdálo, že v Rakousku se Ferrari může vrátit mezi nejrychlejší týmy. Alonso zajížděl výborné výsledky v trénincích a nakonec se dokázal kvalifikovat na čtvrtém místě i před chybujícím Hamiltonem. V závodě se před něj sice mistr světa z roku 2008 dostal, ale Španěl i tak dokončil na v letošní sezóně slušné páté pozici se ztrátou 18 vteřin. Podstatnější však bylo, že se během závodu k závodníkům, kteří byli podle časomíry kousek před ním, nedokázal ani přiblížit.
„Stáhnout ztrátu na Mercedes je nemožné. Rozdíl je obrovský. Nemůžeme sáhnout na motor a udělat výrazné změny, zatímco Mercedes už je v poháru konstruktérů o více než 200 bodů vepředu. Rozdíl mezi mnou a Hamiltonem, nebo Massou, kteří mají motor Mercedes, byl absolutně neuvěřitelný,“ uznává Španěl.
„Vypadá to, že využívají plný výkon svého motoru jen několik kol během závodu, ale mají takový náskok, že si to můžou dovolit. Když jsem se v závěru závodu přiblížil k Massovi, najednou prostě zrychlil a byl zase pryč. Stejné to bylo s Hamiltonem v prvním kole. Ten rozdíl mezi dvěma auty byl totálně neuvěřitelný. Kdyby závodili s tímto nastavením pořád, totálně by nás zničili, ale asi si to nemůžou dovolit,“ říká dvojnásobný mistr světa, který je s vývojem sezóny už poněkolikáté v řadě velmi nespokojený a spekuluje se o jeho chutích opustit Ferrari.
Alonso však prý věří, že alespoň v roce 2015 by se Ferrari mohlo k letošnímu suverénovi přiblížit: „Za jeden rok se může stát mnoho věcí. Už z minulosti známe několik případů, kdy byl jeden tým celý rok suverénní a druhý rok už nevyhrával a to bude platit příští rok ještě spíš, protože letošní sezóna pro nás byla první s novými pravidly.“
„Myslím, že v příštím roce udělají všechny týmy včetně Mercedesu obrovský výkonnostní krok dopředu a uvidíme jak se to vyvine. Je však jasné, že týmy s nižší laťkou budou moci dosáhnout vyšší úrovně progresu a mohou se dostat blíže k Mercedesu. Věřím v čas, protože to je jediné, co nám může pomoci. Máme před sebou práci, která se nedá udělat za jednu noc. Naším cílem zůstává dostat se na špičkovou úroveň,“ říká muž, které letos skončil nejlépe třetí v Bahrajnu a zároveň jezdec, kterému vážně hrozí, že bude součástí první jezdecké dvojice Ferrari od diskvalifikace Michaela Schumachera v roce 1997, která nezíská během sezóny ani jedno vítězství.