Fernando Alonso v červenci minulého roku oslavil své čtyřicáté narozeniny, a po odchodu Kimiho Räikkönenena se stal nejstarším jezdcem v závodním poli s poměrně velkým náskokem před 37letým Lewisem Hamiltonem. Trvá však na tom, že mu jeho věk přinese jen výhody.
Alonso ve formuli 1 debutoval v roce 2021 s týmem Minardi. Sezónu 2002 vynechal, protože se stal testovacím jezdcem Renaultu, po sezóně 2018 s McLarnem si dal další pauzu, než se loni vrátil s Alpine.
Jako konkrétní příklad přínosu své prodloužené kariéry uvedl znalost nízkoprofilových závodních pneumatik, s kterými závodil ve FIA WEC v letech 2019 a 2020.
„Co se týče věku, cítím se dobře, upřímně, cítím výhodu,“ řekl ke své nové pozici nejstaršího jezdce pole.
„Když přijdu na okruh, tu trať znám. Nyní všichni testují 18palcové pneumatiku a já s nimi mám již zkušenosti z WEC. Na obou vozech se chovají úplně stejně a úplně stejně s nimi musíte pracovat. Takže pro ostatní jsou nové, kdežto já s nimi budu jezdit podruhé nebo potřetí.“
Alonso uznal, že pokračování v závodění na nejvyšší úrovni vyžaduje určité oběti, zvláště s nabitým kalendářem současné doby, kdy se v sezóně 2022 uskuteční rekordních 23 podniků.
„Jediným problémem toho být starší je, že musíte mít motivaci jít do sezóny ve které budete 300 dní v roce.“ řekl. „Musíte pro to mít touhu a musíte mít takový životní styl, který vám umožní věnovat se tomuto sportu.“
„Kromě toho jsou všechny ostatní věci výhody. Takže protože jsem v momentě života, kdy se chci věnovat jenom formuli 1, je to fantastické.“
„Fyzicky si myslím, že dnešní auta nejsou příliš náročná. Možná, v letech 2004 – 2005 mohl být věk omezením.“