Albonovu nehodu způsobil „zvláštní problém“ s řízením

Albonovu nehodu způsobil „zvláštní problém“ s řízením

Albon nevstoupil do své premiérové sezóny zrovna na výbornou. Svůj monopost jednou opřel do bariéry a několikrát se roztočil.

Byť Alexander Albon ovládl jeden den zimních testů v Barceloně, úvodní dvě tréninkové jízdy v Melbourne s vozem poměrně dost bojoval. Dopoledne skončil 13.. Nutno však podotknout, že jeho jízdy skončily předčasně, neboť půl hodiny před koncem tvrdě trefil bariéry a urazil si přední křídlo. Následně byl trénink přerušen.

„Den začal celkem dobře. Na trati jsem si v autě věřil. Trať je opravdu skvělá, poměrně hrbolatá. Velmi mě to překvapilo, ale užil jsem si to,“ popisuje své první okamžiky na okruhu v Albert Parku.

Albon přiznal, že důvodem hodin v první zatáčce byla nezkušenost. Především ještě nemá pod palcem práci s pneumatikami, které se příliš zahřály.

„Ve druhém tréninku jsem chtěl najít rytmus. Začal jsem s pár krátkými jízdami. Při jednom rychlém kole jsem udělal v 11. zatáčce chybu. Jinak to nebylo tak špatné,“ zhodnotil Albon, který obsadil 17. místo.

Nicméně netuší, co se přesně v inkriminovaný okamžik stalo: „Byl to divný problém. Nikdy jsem jej neměl. Když jsem projížděl  11. zatáčkou a přijížděl do 12., už jsem nemohl zatáčet. Byl jsem víceméně zaseknutý mezi volantem a ochranou hlavy. Musel jsem zvednout ruku a kolo přerušit.“

Závodní inženýr Toro Rosso Jonathan Eddolls potvrdil, že se jednalo o jezdeckou chybu. V týmu nic nechtějí podcenit, tudíž si vezmou Albonův STR14 pod lupu:„Podcenil to, že při vyšších teplotách ztrácí pneumatiky grip. Proto se na konci tréninku roztočil, přičemž tu můžete lehce narazit do zdi. Proto jsme se rozhodli, že auto podrobně prozkoumáme.“

Problémy závodníkovi s thajskými kořeny ale nedělala pouze práce s pneumatikami, nýbrž také vnější podmínky, protože v Melbourne poměrně dost foukalo.

„Tato auta jsou velmi náchylná na vítr foukající po směru jízdy, ale i na protivítr. Vyvážení se tím masivně mění. Samozřejmě vám nepomůže, když chytnete v první zatáčce poryv větru.“

Jakožto nováček je pochopitelně také nervózní, což ani neskrývá. S jeho výlety mimo trať však nervozita nemá nic společného. „Jakmile si nandáte helmu, pak to ubýhá velmi rychle a pak se soustředíte pouze na závod.“

Albon si dobře uvědomuje, že dostat se do čela zbytku pole bude opravdu náročné. Protože týmy jsou si tam velmi blízko.

„Víme, že je to ve středu pole velmi těsné. Ty týmy, které najdou správné nastavení a mají nejlepší jezdce, budou vpředu. To je zítra náš cíl.“

Sdílejte na:
Zavřít