Alex Albon podává v letošní sezoně v podrůměrném williamsu skvělé výkony, kterého si údajně všímá i konkurence. V sobotní kvalifikaci v Zandvoortu dal o sobě opět vědět, když v prvním segmetnu byl absolutně nejrychlejší, ve druhém byl třetí a v závěrečné části si nakonec pojistil start ze druhé řady.
Dle slov tahjského závodníka jim hodně pomohly povětrnostní podmínky: „V mnoha pomalých zatáčkách, v zatáčkách, kde se musí brzdit, byl protivítr a v těchto zatáčkách se vždycky trápíme. Když máte protivítr, všechno se vám zdá lepší, zatíží vám to přední část vozu. Doufejme, že se tento vítr do zítřka nezmění.“
Proč si přeje, aby zůstaly podmínky stejné i pro závod? „Skrývá to naše běžné problémy, které na autě máme.“ Albon poukazuje na to, že FW45 sedí spíše vysokorychlostní zatáčky s větrem v zádech.
V Zandvoortu je nejvíce trápí zatčáčky 9 a 11. „To jsou zatáčky, kde v každé ztrácíme dvě desetiny a s protivětrem je to možná půl desetiny. Takže si myslím, že nám to pomohlo hodně. Mnohem více než normálně. Teď jezdíme v těchto podmínkách na simulátoru. Hrajeme si s tím. Věděli jsme, že tento vítr je pro naše auto dobrý,“ pochvaluje si Albon, jehož slova cituje portál autosport.com
Šéf týmu Albona vychvaluje
James Vowles podotýká, že výsledek kvalifikace je pouze odrazem toho, jak silný Williams po celý víkend je. Pro Sky Sports řekl: „Ještě, než jsme vsoupili do prvního tréniku, jsme zaznamenali, že vyvážení auta je dobré a gumy také. To je něco, na čem můžete okažitě stavět. Takže počínaje prvním tréninkem jsme věděli, že jsme na tom lépe než běžně.“
Nicméně zůstává nohama pevně na zemi, jelikož si je vědom toho, že FW45 rozhodně není tak rychlý, jak se v kvalifikaci jevil. „Ale podmínky nám rozhodně hrály do karet. Myslím si, že bychom měli auto, které by bylo za normálních okolností čtvrté? Ne. Avšak Alex a tým zvládli dnes všechno. Byl to velmi působivý výsledek.“
Sargeant: Přes nehodu hrdinou
Také druhý pilot Williamsu ukázal svoji rychlost. Logan Sargeant se poprvé probojoval do poslední části kvalifikace a stal se tak prvním Američanem po 20 letech, který se kvalifikoval v TOP10. Posledním zámořským závodíkem byl Michael Andretti v roce 1993, když startoval do Velké ceny Itálie z 9. místa.
Ovšem jeho účast v Q3 neměla dlouhého trvání. Osm minut před koncem nezvládl Sargeant ukočírovat svůj monpost a ve 2. zatáčce tvrdě naboural do bariéry.
„Poslední věc, co jsem kdy chtěl, je zanechat týmu velká poškození. Dělám maximum pro dobré výsledky. Mylsím, že tento víkend bylo hodně pozitiv,“ hodnotí 22letý rodák z Floridy. „Včera na suchu jsem měl pocit, že tam jsem. Podle mě rychlost při dlouhém stintu byla velmi dobrá. Auto máme v dobrém okně. I v Q1 a Q2 jsem na mokru trochu ztratil, ale myslím si, že nejvěším pozitivem dneska bylo, že jsem zajel (dobrá) kola, když to bylo potřeba. A to je něco, co mi letos chybělo. Je skvělé, že se mi to dneska podařilo.“
Jedním dechem ale přiznává, že je všechno zastíněné následnou chybou, jenž jej stála pravděpodobně ještě lepší umístění na startovním roštu. Dále dodává, že neočekávali tak dobré tempo.
„Mám rozpolcené emoce, rozhodně hořkosladké. Z mého úhlu pohledu se nejprve musím podívat na to, co jsem udělal špatně, jestli to byla drobná chyba, které se dalo předejít, nebo jestli to bylo o hlavě. Ještě jsem to nepochopil, ale přijdu na to,“ věří Sargeant.