Alex Albon jezdec týmu Williams tvrdí, že jeho zkušenost s obdobím bez jezdeckého místa v královně motorsportu mu umožňuje vcítit se do současné situace Daniela Ricciarda, který se vrátil do formule 1 s týmem AlphaTauri minulý víkend v rámci VC Maďarska.
Poté, co v první polovině své nováčkovské sezóny u sesterského týmu Red Bullu v roce 2019 (tehdy Toro Rosso), udělal Alex Albon velký dojem, a tak byl během letní přestávky povolán do Red Bullu namísto Pierra Gaslyho. I když udělal dost proto, aby si udržel své místo i pro rok 2020, tak namísto dalších úspěchů měl Albon obrovské potíže během covidem ovlivněné sezóny 2021, a tak na konci roku byl v rakouské stáji nahrazen Sergiem Pérezem.
Po roce stráveném na pozici rezervního jezdce týmu Red Bullu se Albon vrátil na startovní rošt s týmem Williams, tak se stalo v roce 2022.
Ricciardo, který byl vyplacen McLarenem na konci loňské sezóny, podnikl svůj návrat do formule 1 s týmem AlphaTauri, při VC Maďarska. Nahradil tak, ne příliš úspěšného kolegu z Nizozemska Nycka de Vriese a přiznal, že přestávka mu prospěla.
Když byl Alex Albon dotázán, zda se dokáže ztotožnit s tím, čím si Ricciardo prošel, řekl: „Určitě. Já byl, mimo formuli 1 rok, on o trochu míň, ale opravdu si myslím, že mi ten rok pomohl. Když jste v tom cirkusu a věci nejdou tak dobře jak chcete, závod po závodě, tak opravdu nemůžete reflektovat a pochopit, co, proč a jak se vlastně děje, pak se cítíte trochu jako v pračce.“
„Je důležité dbát na některé věci a zlepšovat se, ale taky dostat chvíli klid a plně se mentálně restartovat, ten restart je důležitý, protože jinak začnete ztrácet sebevědomí a na tohle ten čas mimo pomáhá, alespoň si odstraníte některé své démony a to v různých směrech.“
„Oceňuji DTM, protože jsem mohl řídit zase trochu jiná auta, dodalo mi to sebevědomí zase trochu jiným způsobem. Pořád jsem řídil závodní vůz, stále jsem potřeboval mít sebevědomí, a to mi řízení právě tohoto vozu dodalo. Pak jsem se dostal k prvnímu testu s týmem Williams a hned jsem si připadal, že začínám s mnohem větším sebevědomím než se kterým jsem odcházel. Pak to dává smysl, když vidíte Daniela (Ricciarda – pozn.red.) a ten zápal, který má, myslím si, že se to stejné stalo i jemu.“
Před VC Maďarska tým Williams získal body ve dvou ze tří závodů od uvedení rozsáhlého upgradu na voze Alexe Albona během VC Kanady, přičemž Alex Albon zde dosáhl svého prozatimního letošního vrcholu se ziskem sedmého místa.
Nicméně tým Williams měl očekávaně více potíží na pomalejším okruhu jakým Hungaroring je a minulý víkend, tak oba vozy byly vyřazeny hned v prvním části kvalifikace, během sobotního odpoledne.
Avšak Albon v neděli udělal, i přesto dojem a vystoupal na konečné 11. místo. Bývalý jezdec Red Bullu je nadále přesvědčen, že Williams se brzy stane konkurenceschopným na všech typech okruhů.
„11. místo je docela překvapivý výsledek, byl to dost defenzivní závod, ale i to máme rádi,“ řekl. „Upevnili jsme si dobrou pozici na trati a bylo to v pořádku; přišli jsme na tento okruh s vědomím, že nám nebude vyhovovat, a tak jsme se kvalifikovali tam, kde byla rychlost vozu.“
„Čistý vzduch a dostatek prostoru jsou na této trati extrémně důležitými faktory pro úspěch; i když jsem zastavil brzy, i tak jsem měl dost prostoru a dostatek kol na to, abych mohl postupně zahřívat pneumatiky, takže když jsem vyjel z boxové uličky a na ostatní vozy jsem udělal undercut, měl jsem ještě trochu více přilnavosti a mohl jsem je udržet za sebou.“
„Když jsme sem přišli, tak jsme poukazovali na oblasti, s nimiž naše auto zápasí, takže i když nefungovalo úplně dobře, tak jsme se stále domnívali, že bude použitelné v závodě. Avšak skončit na 11. místě a tedy téměř postoupit do druhé části kvalifikace je velmi dobrý signál, takže pokud dokážeme tyto problémy napravit, budeme se moci nacházet na dobrých místech a to na různých okruzích.“
Alfa Romeo poukazovala na to, že si v Maďarsku připíše dvojnásobný zisk bodů, poté co oba jezdci týmu zajistili startovní pozice mezi prvními sedmi jezdci pro nedělní závod.
Švýcarský tým, ale nakonec odešel s prázdnou a zajistil tak týmu Williamsu udržení na sedmém místě v Poháru konstruktérů.