ZOE MAYLING: Týmové souboje v polovině sezony

ZOE MAYLING: Týmové souboje v polovině sezony

Článek anglické blogerky Zoe Mayling se zhodnocením dosavadní výkonnosti týmů a srovnání týmových kolegů.

ORIGINÁLNÍ ČLÁNEK V ANGLIČTINĚ ZDE.

Už za sebou máme devět závodů z devatenácti, takže jsem se podívala na to, jak na tom týmy jsou a kdo si jak stojí v porovnání se svým týmovým kolegou.

RED BULL

Red Bull znovu dominuje oběma šampionátům, ačkoli to nebyl zrovna nejhladší start pro tým z Milton Keynes.

Vettel vs. Webber

Vettel znovu opakuje své úspěchy z minulých let, co se týká šampionátu; vede nejen nad týmovým kolegou Webberem, ale i nad zbytkem pole. Vettel zatím poráží svého kolegu, ačkoli byl v palebné linii po kontroverzi z Malajsie, která jejich vztah nechala v troskách. Mark měl zatím poměrně dobrou sezonu s dobrými výsledky v Monaku a Británie, ale stále je zastiňován výsledky svého německého kolegy.

FERRARI

Start Ferrari do roku 2013 nebyl špatný, ale také ne nejlepší. Jejich dva piloti Fernando Alonso a Felipe Massa oba získali nějaké skvělé výsledky pro tým, ale vůz není tak konkurenceschopný, jak by si přáli, což je drží zpátky.

Alonso vs. Massa

Stejně jako Red Bull a další týmy, Ferrari má hlavního jezdce a dvojku – Alonsa a Massu. Massa měl lepší start do sezony, protože Alonso utrpěl několik problémů předtím, než se karty obrátily a Massova forma začala jít z kopce. Je jasné, že Alonso je u Ferrari jedničkou a jestliže Ferrari vylepší svůj vůz, má dobrou šanci bojovat o titul. Massa se na druhou stranu potřebuje zlepšit, nebo bude riskovat ztrátu závodní sedačky u Ferrari pro příští rok.

MERCEDES

Vůz Mercedesu pro rok 2013 vylepšil své chyby z minulé sezony a nyní je jeho silnou stránkou čistá rychlost. Mercedes měl již několik pole position, pódií a dvě vítězství a je na cestě umístit se mezi třemi nejlepšími v poháru konstruktérů.

Hamilton vs. Rosberg

Jsou přáteli na i mimo trať, ale jejich vzájemná soutěživost je pro sport skvělá. Jsou příkladem toho, jak by spolu týmoví kolegové měli vycházet, ale zároveň bojovat tvrdě a s respektem. Prozatím jsou si vyrovnanými soupeři; Rosberg získal více pole position a dvakrát vyhrál, Hamilton ale vícekrát získal pódiové umístění. Dalo by se namítnout, že Hamilton řídil lépe, protože si musel probojovávat svou cestu polem nahoru a využívat svoje schopnosti více, ale Rosberg zachovává chladnou hlavu a je velmi silný v kvalifikacích. Mezi těmito dvěma to bude velmi těsné a bude skvělé to sledovat.

LOTUS

Lotus zažívá ještě lepší sezonu než minulý rok s Kimim Räikkönenem vedoucím Romaina Grosjeana. Schopnost Lotusu přinutit pneumatiky vydržet déle a práce s vozem je jejich největší předností.

Räikkönen vs. Grosjean

Kimi Räikkönen je hlavním mužem v Lotusu, který zatím vyhrál úvodní závod v Austrálii a dále získal další čtyři pódiová umístění. Romain Grosjean udělal méně chyb než vloni, ale jeho řízení stále není bezchybné. Podařilo se mu získat dvě třetí místa v Bahrajnu a Německu, ale také se připletl do několika bouraček. Romain se stále učí od mistra a Kimi se v Lotusu zdá šťastný.

McLAREN

Tato sezóna je z pohledu McLaren velkým zklamáním; s nekonkurenceschopným vozem se jim sice podařilo získat několik bodovaných umístění, ale na pódium stále čekají.

Button vs. Perez

Stejně jako u Mercedesu, i zde to považuji za vyrovnané. Pokud sledujeme body a výsledky, Jenson Button je na tom lépe, ale osobně mě mnohem více baví sledovat Pereze. Jeho riskantní manévry nejsou vždy ortodoxní a jeho nováčkovské chyby se stále objevují, ale jako pilot stále roste a dává fanouškům pořádnou show. Button prožívá těžký rok s výsledky nevyhovujícím jeho očekáváním, ale přesto se z toho snaží vytřískat, co nejvíce jde. Jenson byl často kritizován za jeho stěžování a to mám na Perezovi radši: ať už udělá něco dobře nebo špatně, prostě to hodí za hlavu a pokračuje dál. Bude zajímavé sledovat, kde v šampionátu oba skončí.

FORCE INDIA

Force India prožívá svoji nejlepší sezonu od jejich vstupu do F1 v roce 2008 a děkovat za to můžou hlavně Paulu di Restovi.

Di Resta vs. Sutil

Paul di Resta je zatím jednou z hvězd letošní sezony s mnoha dokončeními v TOP10 a pravidelným porážením jeho týmového kolegy. Adrian Sutil byl zatím dobrým týmovým kolegou, ačkoli ne vždy dokončil na bodech. Jeho nejlepším výsledkem bylo páté místo v Monaku. Paul di Resta ale zatím bojoval tvrději a získal více míst, což ho v šampionátu dává před Sutila. Paul tento rok ukázal, že má schopnost čelit výzvám a dokazuje, že je velmi silným mladým pilotem.

TORO ROSSO

Sesterský tým Red Bullu si zatím vede dobře a je na sedmém místě v šampionátu konstruktérů, ačkoli už šestkrát někdo z jezdců nedokončil.

Ricciardo vs. Vergne

Jakmile se sedačka Marka Webbera pro příští rok uvolnila, mezi těmito dvěma piloty se strhl boj. Jean Eric Vergne neměl moc štěstí a čtyři závody nedokončil, ale také čtyřikrát porazil Ricciarda. Oba jsou dobrými piloty, kteří mají mnoho co dát. Daniel Ricciardo ale vypadá, že má největší šanci na přesun k Red Bullu z jejich juniorského týmu.

SAUBER

Sauber pro tuto sezonu podepsal Němce Nica Hülkenberga a vedle něho přivedl nováčka Estebana Gutierreze. Sauber zatím nebyl tak konkurenceschopný, jak by si přál, a finančně strádá. Naštěstí tým nedávno podepsal dohody se třemi ruskými společnostmi, aby se udržel v F1 i příští rok a snad se to projeví i ve druhé polovině sezony.

Hülkenberg vs. Gutierrez

Nico Hülkenberg je v Sauberu tím úspěšnějším s několika dobrými výsledky v autě, které na tom není nejlépe. Ve své domácí velké ceně získal desáté místo, desátý také skončil v Británii a v Austrálii dokonce osmý. Esteban nemá špatný rok a vyhýbá se problémům. Jeho nejlepším výsledkem bylo jedenácté místo ve Španělsku.

WILLIAMS

Williams s jejich letošním vozem strádá, ale zato letos oslavil svou 600. velkou cenu. Venezuelan Pastor Maldonado letos do týmu dostal nováčka Valtteriho Bottase.

Maldonado vs. Bottas

Ačkoli má Pastor Maldonado daleko více zkušeností s vozem F1 než jeho kolega, už třikrát nedokončil a zatím se stále neprobojoval ani jednou do TOP10. Valtteri Bottas překvapil třetím místem v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Kanady, ale podařilo se mu to proměnit pouze ve čtrnácté místo, ale stále se umístil před Maldonadem. Jeho nejlepší výsledkem bylo dvanácté místo v Monaku, ale Maldonado už dvakrát dokončil jedenáctý. Je těžké říci, kdo je lepším řidičem, ale řekla bych, že Bottas jako nováček z tohoto souboje vychází lépe.

MARUSSIA

Marussia tvrdě pracuje na tom, aby se v poli posunula nahoru. Získali několik dobrých výsledků, ale téměř vždy jsou v posledních dvou řadách na startovním poli se dvěma nováčky Julesem Bianchim a Maxem Chiltonem.

Bianchi vs. Chilton

Jules Bianchi má zatím letos navrch nad Britem Maxem Chiltonem a už byl několikrát zmíněn s potencionální volnou sedačku po Felipe Massovi u Ferrari. Jules se vždy umístil lépe až na dva závody, kdy nedokončil. Pokaždé překonal Maxe v kvalifikaci až na jeden a občas je rychlejší i o sekundu. V motor sportu je sekunda věčnosti a tohle by mohl být dostatečný důvod pro Marussii, aby se poohlížela po jiných pilotech.

CATERHAM

V roce 2010 se připojil nováček Lotus Racing, který se vloni transformoval do Caterhamu. Charles Pic a nováček Van der Garde tlačí vůz k jeho limitům a Caterham má zkušeného Heikkiho Kovalainena jako rádce a testovacího pilota.

Van der Garde vs. Pic

Charles Pic je zatím lepším z této dvojce, ačkoli stále nebyl schopný získat bod. Opakovaně poráží Gieda van der Gardeho, který je ale ve Formuli 1 prvním rokem. Picovo rok navíc se zdá býti užitečným, ačkoli Giedova výkonnost není špatná a poráží další nováčky v poli.

 

——————

Autorkou článku je Zoe Mayling, http://formulaonezoe.wordpress.com

Sdílejte na:
Zavřít