Vítězem Velké ceny Kanady se po dramatickém závěru stal Lewis Hamilton. Druhé místo obsadil Romain Grosjean a třetí příčka náleží Sergiu Pérezovi.
Start závod v kanadském Montrealu se obešel bez kolizí i bez výrazných změn v pořadí, první příčku si udržel Sebastian Vettel následovaný Lewisem Hamiltonem a Fernandem Alonsem. O nejzajímavější souboj se v prvních kolech postaral především Nico Rosberg s Felipem Massou, brazilský závodník se před pilota Mercedesu dostal a vybojoval tak pátou pozici. O několik stovek metrů později se před Rosberga dostal i Paul di Resta a německý závodník se tak propadl až na sedmou příčku.
Felipe Massa se však z bodovaných pozic neradoval dlouho, vyrobil totiž chybu a propadl se až na dvanáctou příčku. To britského závodníka di Restu posunulo do nejlepší pětky. Zejména ve druhé polovině první desítky to bylo velmi těsné, o pozice se tu totiž rvali jezdci Lotusu, Mercedesu i Sauberu. Brazilec Massa zamířil ve třináctém kole jako první do boxů. Hned za ním se k mechanikům odhodlal také di Resta a Schumacher.
Příliš rychle ale nejel McLaren Jensona Buttona, před kterého se bez problémů dostal Kimi Räikkönen a útočil na něj také Kamui Kobayashi. Na špici startovní listiny se trojice sjela a Vettel měl co dělat, aby útočícího Hamiltona a vyčkávajícího Alonsa udržel za sebou. Nakonec to byl právě německý pilot, kdo se z této trojice jako první odhodlal ke svým mechanikům, už o kolo později jej ale následoval Brit Hamilton. Díky této strategii se pilot McLarenu dostal před Vettela na první pozici. Nakonec z toho ale nejvíce těžil právě Alonso, který se zastávkou počkal nejdéle a vypracoval se díky tomu na první pozici.
Brit Hamilton se ale díky systému DRS dostal před Fernanda Alonsa celkem jednoduše a opět se mohl radovat z první příčky. Navíc si na Alonsa s Vettelem začal rychle budovat náskok, takže s udržením pozice lídra neměl sebemenší problém.
Po polovině závodu se do technických problémů opět dostal Mercedes Michaela Schumachera, kterému na zadním přítlačným křídle přestal fungovat systém DRS, který se nechtěl vrátit do původní pozice a německý pilot tak ze závodu musel opět odstoupit. Na čele závodu to zatím vypadalo nejlépe pro Lewise Hamiltona, který si i po druhé zastávce v boxech držel slušné tempo, zatímco Alonso a Vettel zvolili strategii jedné zastávky. Brit však oba soupeře rychle dohnal a pár kol před koncem tak bylo zaděláno na dramatický boj o vítězství.
Sedm kol před koncem se Hamilton bez problémů dostal před Vettela a posunul se na druhou pozici. Během několika zatáček už byl od německého pilota dostatečně vzdálený a jeho dalším cílem byl první Fernando Alonso. Necelá dvě kola stačili Hamiltonovi na to, aby se dostal i před španělského závodníka a pět kol před koncem se tak opět ujal vedení v tomto dramatickém závodě.
Jenže to nebylo všechno. Fernando Alonso se nemohl rychlejším soupeřům bránit, proto se před něj dostal Romain Grosjean, Sergio Pérez (který se během závodu posunul o 12 pozic!), ale také Sebastian Vettel. Vítězem Velké ceny se tedy nakonec stal Lewis Hamilton, který si dojel pro své první vítězství v letošním ročníku, druhé pro McLaren. Druhé místo obsadil Romain Grosjean s Lotusem a třetí pozice náleží Pérezovi se Sauberem.
P | # | Jezdec | Konstruktér | B | Čas | K | Tým | Pneu. | Model vozu | Motor | Poznámka | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 4 | Lewis Hamilton | McLaren | 25 | 1:32:29.586 | 70 | ||||||
2 | 10 | Romain Grosjean | Lotus | 18 | + 2.5 | 70 | ||||||
3 | 15 | Sergio Pérez | Sauber | 15 | + 5.2 | 70 | ||||||
4 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull | 12 | + 7.2 | 70 | ||||||
5 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 10 | + 13.4 | 70 | ||||||
6 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 8 | + 13.8 | 70 | ||||||
7 | 2 | Mark Webber | Red Bull | 6 | + 15.0 | 70 | ||||||
8 | 9 | Kimi Räikkönen | Lotus | 4 | + 15.5 | 70 | ||||||
9 | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber | 2 | + 24.4 | 70 | ||||||
10 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 1 | + 25.2 | 70 | ||||||
11 | 11 | Paul di Resta | Force India | 0 | + 37.6 | 70 | ||||||
12 | 12 | Nico Hülkenberg | Force India | 0 | + 46.2 | 70 | ||||||
13 | 18 | Pastor Maldonado | Williams | 0 | + 47.0 | 70 | ||||||
14 | 16 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso | 0 | + 64.4 | 70 | ||||||
15 | 17 | Jean–Éric Vergne | Toro Rosso | 0 | + 1 Kolo | 69 | ||||||
16 | 3 | Jenson Button | McLaren | 0 | + 1 Kolo | 69 | ||||||
17 | 19 | Bruno Senna | Williams | 0 | + 1 Kolo | 69 | ||||||
18 | 20 | Heikki Kovalainen | Team Caterham | 0 | + 1 Kolo | 69 | ||||||
19 | 21 | Vitaly Petrov | Team Caterham | 0 | + 1 Kolo | 69 | ||||||
20 | 25 | Charles Pic | Marussia | 0 | + 3 Kola | 67 | ||||||
RET | 24 | Timo Glock | Marussia | 0 | Brzdy | 56 | ||||||
RET | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 0 | Rear wing | 43 | ||||||
RET | 22 | Pedro de la Rosa | HRT | 0 | Brzdy | 24 | ||||||
RET | 23 | Narain Karthikeyan | HRT | 0 | Brzdy | 22 |