Závod na Interlagosu byl pod kontrolou Maxe Verstappena

Závod na Interlagosu byl pod kontrolou Maxe Verstappena

Dvacátý první závod letošní sezóny v Brazílii vyhrál Max Verstappen, druhý se umístil Lando Norris a na třetím místě skončil Fernando Alonso. Charles Leclerc ani nedostartoval do závodu, protože v zahřívacím kole měl hydraulický problém. Havárie v první zatáčce po startu mezi Alexen Albonem a Kevinem Magnussenem zapříčinila jediné červené vlajky.

Neuvěřitelné! V zahřívacím kole skončil v bariéře Charles Leclerc! Monačan ztratil hydrauliku, následně byl pasažérem, měl poškozené přední křídlo a do závodu ani neodstartoval, jen dokázal svůj monopost odvést za bariéry.

Start nebyl opožděn a Max Verstappen si bezpečně pohlídal vedení! Ale nastala kolize ještě před první zatáčkou! Alex Albon a Kevin Magnussen skončili již v první zatáčce. Byl aktivován safety car a oznámeno, že celé startovní pole projede boxovou uličkou. Pilot Williamsu měl kontakt s Nicem Hülkenbergem a následně narazil do Kevina Magnussena. Zároveň po prvním kole skončil Oscar Piastri, kterému po kontaktu selhalo zadní křídlo. Daniel Ricciardo měl smůlu, protože jeho zadní křídlo trefila pneumatika. Oba Australané prvně dostali zprávu, že pro ně závod skončil. Nicméně ve druhém kole byly vyvěšeny červené vlajky a mechanici začali na poškozených monopostech okamžitě pracovat.

Po opravení bariéry, která zabrala zhruba 30 minut, byl stanoven pevný start. Z opakovaných reakcí v rádiu byla nejzajímavější ta, kterou řekl Carlos Sainz, že se těší, až tuhle spojku zahodí do koše v Maranellu.

Mechanici Oscara Piastriho a Daniela Ricciarda odvedli vynikající práci, protože oba jezdci byli připraveni na restart, ale jelikož byli už v garáži při vyvěšení červených vlajek, tak odstartovali z boxové uličky. Oba byli ale o jedno kolo pozadu.

Start si i podruhé pohlídal Max Verstappen, Lando Norris se musel bránit do první zatáčky Lewisovi Hamiltonovi. Následně Fernando Alonso dokázal překonat sedminásobného mistra světa a posunul se na třetí pozici.

Lando Norris se dokázal po startu dotáhnout pod sekundu za Maxe Verstappena v 6. kole. Na začátku 8. kola poprvé naznačil útol Lando Norris do první zatáčky, následně se musel Max Verstappen před McLarenem bránit na další rovince. Max Verstappen ale dokázal potom lehce ujet britskému jezdci.

Fernando Alonso dokázal ujet jezdcům Mercedesu, za kterými se vytvořil vláček jezdců v čele se Sergiem Pérezem. Až na začátku 15. kola předjel Sergio Pérez George Russella a posunul se na pátou pozici. Brit sice se snažil útok opětovat zpátky, ale Mexičan si vše pohlídal.

V 18. kole do první zatáčky Sergio Pérez překonal i Lewise Hamiltona, který se ale nevzdával, ale na konec se musel podvolit. Mexičan se tak posunul na čtvrtou pozici. Na konci kola tak Brit zamířil do boxů, obul žlutou sadu pneumatik a propadl se na jedenáctou pozici. V 19. kole byl v boxech i jeho týmový kolega George Russell, obul taktéž středně tvrdou sadu pneumatik a vrátil se za Lewise Hamiltona.

Na undercut Mercedesu reagoval Sergio Pérez v 21. kole, obul žlutou sadu pneumatik, ale propadl se za Lewise Hamiltona.

Na konci 22. kola byl v boxech Lance Stroll, který tak uvolnil cestou monopostu Ferrari Carlose Sainze. Ve 23. kole předjel opět Sergio Pérez Lewise Hamiltona. Zároveň odstoupil ze závodu kvůli problémům s pohonnou jednotkou Kuan-jü Čou.

Na začátku 26. kola se objevil v boxech Fernando Alonso, nasadil středně tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na šestou pozici před Sergia Péreze. O kolo později zamířil ke svým mechanikům i Carlos Sainz, obul žlutou sadu pneumatik a propadl se na devátou pozici.

Ve 28. kole byli v boxech Max Verstappen i Lando Norris. Nizozemec obul žlutou sadu pneumatik stejně tak i Brit. Oba se vrátili na své původní pozice.

Jezdci Mercedesu následně na sebe lehce začali útočit, což využil Carlos Sainz a dokázal se během chvíle na ně dotáhnout.

Na začátku 35. kola dokázal Carlos Sainz překonat George Russella a jal se stíhat šestého Lewise Hamiltona. Španěl se sedminásobným mistrem nepáral a v 37. kole ho překonal a byl šestý.

Na konci 39. kola odstoupil i Valtteri Bottas kvůli technickým problémům. Pro Alfa Romeo to znamenalo dvojité DNF.

Ve 43. kole se propadl George Russell za Piearra Gaslyho na devátou pozici. Mercedes se dost trápil. Na konci 45. kola zajel podruhé ke svým mechanikům George Russell, obul červenou sadu a propadl se na jedenáctou pozici.  O kolo později byli v boxech Sergio Pérez a Lewis Hamilton. Mexičan nasadil nejměkčí sadu pneumatik stejně jako Brit.

V následujícím kole reagoval na undercut Sergia Péreze Fernando Alonso, taktéž nasadil červenou sadu pneumatik a vrátil se před mexického pilota.

Na konci 51. kola byl naposledy u svých mechaniků Carlos Sainz, obul nejměkčí sadu pneumatik a vrátil se na sedmou pozici. Na undercut Ferrari reagoval Lance Stroll, měl pomalejší zastávku, ale dokázal se před Španělem udržet.

Na začátku 57. kola byl v boxech Max Verstappen, obul červenou sadu pneumatik a propadl se na druhou pozici za Landa Norrise.

V 58. kole George Russell dostal informaci, že má odstavit své auto, pro britského pilota tak závod skončil předčasně kvůli teplotě pohonné jednotky. Na konci 59. kola byl v boxech Lando Norris, obul červenou sadu pneumatik a vrátil se na druhou pozici. Do vedení se vrátil Max Verstappen. Mezitím probíhal souboj o třetí místo mezi Fernandem Alonsem a Sergiem Pérezem. Španěl dokázal prozatím odolávat.

V 69. kole měl Carlos Sainz problém s řazením rychlostních stupňů dolů.

V předposledním kole se do Sennových esíček dokázal před Fernanda Alonsa dostat Sergio Pérez na třetí pozici. Španěl se ale nevzdal a zkoušel opětovný útok. V posledním kole se mu to povedlo a vrátil se na třetí pozici!

Vítězem se stal Max Verstappen. Fernando Alonso dokázal v cíli uhájit třetí místo těsným rozdílem 53 tisícin sekundy před Sergiem Pérezem.

Pořadí Jezdec Tým Ztráta v cíli
1 Max Verstappen RED BULL 1:26:07.136
2 Lando Norris MCLAREN +8.277s
3 Fernando Alonso ASTON MARTIN +34.155s
4 Sergio Pérez RED BULL RACING +34.208s
5 Lance Stroll ASTON MARTIN +40.845s
6 Carlos Sainz FERRARI +50.188s
7 Pierre Gasly ALPINE RENAULT +56.093s
8 Lewis Hamilton MERCEDES +62.859s
9 Júki Cunoda ALPHATAURI +69.880s
10 Esteban Ocon ALPINE +1 kolo
11 Logan Sargeant WILLIAMS +1 kolo
12 Nico Hülkenberg HAAS +1 kolo
13 Daniel Ricciardo ALPHATAURI +1 kolo
14 Oscar Piastri MCLAREN +2 kola
NC George Russell MERCEDES DNF
NC Valtteri Bottas ALFA ROMEO DNF
NC Kuan-jü Čou ALFA ROMEO DNF
NC Charles Leclerc FERRARI DNF
NC Kevin Magnussen HAAS DNF
NC Alexander Albon WILLIAMS DNF

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Jan Fridrich)
Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →