Šéf německého týmu Mercedes, Toto Wolff, přiznal, že Stříbrné šípy musí experimentovat v každém závodě, aby překonaly problémy, které se objevily na letošním monopostu.
Start do letošní sezóny se Mercedesu nepovedl tak, jak by si představoval. V Austrálii dokonce závod nedokončil ani jeden vůz a německá automobilka tak zažívá nejhorší úvod sezóny od roku 2012.
O zimní přestávce panoval v Mercedesu optimismus a zdálo se, že přepracovaný koncept bude konečně ten povedený. Ovšem oba piloti byli nakonec zaskočení nekonzistentním chováním W15.
Lewis Hamilton ve třetím tréninku v Austrálii ztrácel na nejrychlejšího pouze jednu desetinu, ale když přišla na řadu kvalifikace, britský závodník nedokázal postoupit do Q3 a do závodu startoval z 11. místa.
Toto Wolff sdělil, že Mercedes je zmatený náhlým poklesem tempa mezi jednotlivými tréninky, a prozradil, jak byl Hamilton na konci závěrečného tréninku optimistický.
„Myslím, že jste ho měli po FP3 dnes ráno slyšet. Řekl, že auto je nejlepší za poslední tři roky. Měl tolik přítlaku a cítil se sebejistě,“ řekl pro Fox Sports. „A to jsme auto moc neměnili. Teplota trati se změnila o 5 stupňů, věřte tomu nebo ne. Takže to nic není. A auto se proměnilo z něčeho, co bylo nejlepší za poslední tři roky, v něco, co je neřiditelné.“
Na otázku, zda dokáže vysvětlit důvody Hamiltonova kolísavého výkonu, Wolff odpověděl: „To netušíme. To je část problému. Máme dva a půl tisíce lidí, kteří pracují na těchto vozech, polovina na motoru, druhá polovina na podvozku, a díváme se na všechno a je tu něco, co nám naše technologie neukazuje, protože toto výkonnostní okénko je tak úzké.“
„Kde aerodynamický systém funguje, nebo nefunguje, hodně fouká a odpoledne se zvedl vítr, ovšem my jsme to nedokázali vychytat.“
Mercedes se během tréninku rozhodl otestovat starší specifikaci podlahy a vyzkoušel agresivnější nastavení, které se Hamiltonovu vozu „vymstilo“.
„Myslím, že se nyní dostáváme do bodu, kdy potřebujeme experimentovat každý závod, nejen v pátek, protože se zdá, že se naše výkony během víkendu zhoršují. V pátek jsme dobří, pak jsme dobří v některých sobotních trénincích, ale čím více přilnavosti máme, tím rychleji to jede, tím více se dostáváme na strop auta. Naše data ale ukazují, že to strop není.“