Ani letos stáj Williams nevstoupila do nového ročníku nijak slavně. V Austrálii bojovala na chvostu startovního pole a porážet se jí dařilo jen vozy novějších týmů. Vedení britského týmu nyní přemýšlí, jak se z těchto problémů dostat, spekuluje se i o návratu k loňskému vozu, to ale stáj odmítá.
Tým z Grove podle všeho i nadále trpí problémy s výfukovým systémem, které stáj trápí i tento závodní víkend v Malajsii. Částečným řešením tohoto problému by mohl být návrat k loňskému designu výfuků.
Technický ředitel Mike Coughlan je přesvědčený, že vývoj letošního monopostu je na správné cestě k dlouhodobým úspěchům, návrat k výfukovému designu z loňského auta FW34 by ale mohla být příležitost, jak zvednou výkonnost Williamsu v krátkodobém horizontu.
„Myslím si, že v současné době by byl vůz FW34 na dráze rychlejší,“ řekl Coughlan po kvalifikaci, ve které se jezdci stáje Williams umístili na šestnáctém a osmnáctém místě.
„Určitě se nevrátíme k loňskému vozu, ale mohli bychom se vrátit k designu výfukového systému z monopostu FW34 a v průběhu pátečních tréninků zkoušet nejrůznější alternativy, to by pro nás mohlo být relativně snadné a efektivní. V úterý se vrátíme do továrny a kompletně přehodnotíme práci s letošním autem.“
Coughlan je přesvědčený, že pokud Williams vyřeší problémy s výfukovým systémem, může letošní vůz FW35 bojovat o umístění v první desítce a tudíž i pravidelně sbírat mistrovské body.
„Informace z továrny i aerodynamického tunelu nám jasně ukazují, že pokud vyřešíme současné problémy, může náš vůz bojovat v druhé polovině první desítky. Nejprve se tedy musíme zbavit současných potíží a následně naplno využít potenciál letošního vozu,“ dodal technický ředitel stáje.