
Šéf Williamsu James Vowles řekl, že tým je zahnán do kouta určitými omezeními, která trápí jeho současný vůz formule 1.
Přestože Williams odstartoval do sezóny nejlépe za posledních devět let a v prvních pěti závodech získal 25 bodů, má vůz FW47 některé zvláštnosti. Pointa spočívá v tom, že Carlos Sainz a Alex Albon mají během jízdy problémy s rovnováhou. Nicméně vzhledem k tomu, že tým obrací svou pozornost k roku 2026, se tým bude se muset spokojit s tím, co má.
„Máme malý problém s vyvážením, který se snažíme vyřešit s nástroji, které máme, protože s evolucí si nemyslím, že je mnoho šancí. Veškeré naše úsilí vkládáme do roku 2026,“ řekl Sainz. „Problém se objevuje spíše v zatáčkách s nízkou a střední rychlostí. Pokud to zlepšíme, auto má velký potenciál a tým také.“
James Vowles přiznal, že brzy vypne vývoj vozu FW47 a bude se v aerodynamickém tunelu plně soustředit na vůz pro příští rok.
„Máme ve voze některé vlastnosti, které stále nejsou na správné úrovni,“ řekl Vowles. „Nemyslím si, že máme pro jezdce takovou rovnováhu, jakou bychom měli mít, a jsme trochu zahnaní do kouta, pokud jde o některé nástroje, které v současné době používáme.“
Vývoj v aerodynamickém tunelu je nyní plně zaměřen na FW48 pro rok 2026, Vowles vysvětlil, jak budou Sainz a Albon nezbytnými nástroji při řešení problémů vozu Williams.
„Skvělé na Carlosovi je, že on i Alex jsou ve svých myšlenkových postupech zajedno, takže máme dobrý směr. Problém nastane, když to oba jezdci, nebo dokonce jeden z nich to používá jako nástroj k odvedení pozornosti. My to tak neděláme. Oba mají jasno v tom, kde jsou problémy. Myslím, že existují některé prvky, které můžeme letos uvést do souladu. Některé z nich však představují jiný směr, kterým se musíme vydat do budoucna. Takže odpověď na otázku, proč je to problém? Myslím, že naše vyváženost prostě není tam, kde by měla být, aby jezdci mohli z vozu vytěžit maximum, a je obtížné s ním jezdit,“ sdělil Vowles.
Kromě toho může Williams prostřednictvím úprav nastavení a mechanických změn provést na voze FW47 změny omezující změny, které pomohou vyléčit jeho problémy.
„Myslím, že máme řadu náplastí, které na něj nyní můžeme nalepit,“ pokračoval Vowles. „Už to je dobrá věc, protože to z podstaty věci znamená, že se dotýkáme správného prvku věci, že taháme za správné nitky a že pro opravu se musíme ujistit, že opravujeme naprosto správný prvek. Ale nemyslím si, že bychom to inherentně mohli napravit v roce 2025.“
Před Williamsem tak zůstává úkol urvat co nejvíce bodů dříve, než ho doženou soupeři ze středu pole. Za současného stavu je Williams v pořadí konstruktérů na pátém místě s 25 body, pět bodů před Haasem. Sedmý Aston Martin ztrácí na Haas dalších 10 bodů.