Výsledky VC Maďarska: McLareny první, Leclerc neudržel tempo

Výsledky VC Maďarska: McLareny první, Leclerc neudržel tempo

Poslední závod před letní přestávkou vyhrál Lando Norris, druhý se umístil Oscar Piastri a na třetím místě skončil George Russell. Jediným pilotem, který odstoupil ze závodu, byl Oliver Bearman.

Pro Maxe Verstappena byla VC Maďarska dvoustý závod za Red Bull.

Start měl vynikající Charles Leclerc, který se dokázal ubránit oběma pilotům McLarenu. Těchto soubojů využili George Russell a Fernando Alonso, kteří se dokázali dostat před Landa Norrise.

Na začátku 3. kola Lando Norris se vrátil před Fernanda Alonsa na čtvrtou pozici. Mezitím Charles Leclerc poodjel na rozestup více než 1 sekundu a Oscar Piastri tak nemohl využívat systém DRS.

Vynikající závodní tempo měl i Max Verstappen, který se postupně dokázal probíjet startovním polem. Mezitím Gabriel Bortoleto byl vyšetřovaný za ulitý start. Brazilec se pohyboval v 5. kole na skvělém šestém místě. Následně byl vyšetřován za stejný incident i jeho týmový kolega Nico Hülkenberg.

Komisaři v 8. kole rozhodli, že Brazilec vyvázl bez trestu. O kolo později dostal zajímavou otázku Oscar Piastri, jestli je možné dojet do cíle pouze s jednou zastávkou. Australan odpověděl, že pneumatiky jsou OK, ale těžko může něco předpovídat.

V 10. kole komisaři udělali trest 5 sekund Nicovi Hülkenbergovi za ulitý start.

Postupně začali stavět v boxech piloti z konce roštu.

V 17. kole se Lando Norris stále trápil za Georgem Russellem. Brit dostal pár informací, kde by se měl zlepšit, nicméně pilot McLarenu odpověděl, že hlavním problémem jsou poslední 3 zatáčky.

V 18. kole zastavil Max Verstappen, obul bílou sadu pneumatik a propadl se na 16. pozici.

O kolo později zkusil undercut Oscar Piastri na Charlese Leclerca, obul tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na pátou pozici za Fernanda Alonsa. Na konci 19. kola reagoval Charles Leclerc, zajel do boxů, měl skvělou zastávku za 2 sekundy, nasazena bílá sada pneumatik a vrátil se před Oscara Piastriho. V boxech byl taktéž George Russell, který se propadl na šestou pozici. Vedení přebral Lando Norris.

Ve 21. kole Charles Leclerc předjel Fernanda Alonsa a posunul se na druhou pozici. Oscar Piastri ale zůstal celé kolo zaseknutý za Španělem a ztráta na Monačana byla najednou 1,5 sekundy. Na konci kola stavěl Andrea Kimi Antonelli a vrátil se na devatenáctou pozici.

Ve 25. kole Max Verstappen reportoval, že zastavil moc brzo, protože má před sebou moc velký provoz. Lando Norris prozatím stále nestavěl a zkoušel vydržet na trati tak dlouho, aby uskutečnil pouze jednu zastávku v boxech.

Ve 26. kole dokázal George Russell předjet Fernanda Alonsa a posunul se na čtvrtou pozici.

Ve 28. kole Lando Norris potvrdil, že se pokusí dojet závod pouze s jednou zastávkou v boxech. Brit tak na konci 31. kola zamířil do boxů, obul tvrdou sadu pneumatik za 1,9 sekundy a vrátil se na čtvrtou pozici. Ve vedení tak byl opět Charles Leclerc.

Jezdci z top 10, kteří si zvolili 1 zastávku v boxech, byli: Alonso, Bortoleto, Stroll, Lawson a Hadjar. Taktéž jedenáctý Lewis Hamilton jel jednozastávkovou strategii, ale v obráceném pořadí.

Max Verstappen byl vyšetřován za předjetí Lewise Hamiltona, který musel vyjet mimo trať.

Oscar Piastri diskutoval se svým inženýrem, od jakého kola je vhodné stavět pro druhou sadu tvrdých pneumatik. Australan ztrácel necelé 2 sekundy na vedoucího Charlese Leclerca v 38. kole.

Ve 40. kole Oscar Piastri reportoval, že ho hlavně zajímá jeho rival v šampionátu Lando Norris, který měl skvělé tempo. Na konci kola zajel do boxů Charles Leclerc, obul tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na čtvrtou pozici. Vedení přebral Oscar Piastri, který dostal informaci, že má čerstvý vzduch a má toho využít.

Na konci 42. kola zajel ke své jediné zastávce Lewis Hamilton, obul žlutou sadu pneumatik a vrátil se na šestnáctou pozici.

George Russell zamířil na konci 43. kola do boxů, obul opět bílou sadu pneumatik a vrátil se na čtvrtou pozici.

Až na konci 45. kola byl Oscar Piastri v boxech a propadl se na třetí pozici. Do vedení se dostal Lando Norris. Brit měl vše ve svých rukách, protože druhý Charles Leclerc ztrácel 7 sekund v 47. kole.

Max Verstappen nakonec stavěl podruhé v 48. kole. Nizozemec se vrátil na devátou pozici.

V 50. kole Lando Norris prozatím držel pohodlný náskok na Monačana, který se prozatím trápil a nemohl najít tempo. Třetí Oscar Piastri se tak přibližoval k pilotu Ferrari velmi rychle.

V 51. kole na hlavní rovince dostal Australan první možnost předjet Charlese Leclerca a příležitost okamžitě využil. Monačan se evidentně trápil.

Ze závodu odstoupil Oliver Bearman, který měl až příliš poškozený monopost.

Charles Leclerc si stěžoval na řešení problémů, protože byl pomalý a doháněl ho i čtvrtý George Russell. To se stalo v 58. kole, kdy Brit využíval systém DRS.

10 kol do konce a rozdíl mezi piloty McLarenu byl 3 sekundy.

V 61. kole naznačil útok George Russell do první zatáčky, ale Monačan dokázal udržet třetí pozici. O kolo později byl Brit už úspěšnější a posunul se na třetí pozici. Charles Leclerc byl vyšetřován za pohyb při brždění.

V 64. kole byl rozdíl mezi piloty McLarenu necelých 1,5 sekundy. O kolo později to bylo už pod 1 sekundu. Australan tak vytvářel velký tlak na Landa Norrise, který se ještě musel vypořádávat s piloty o kolo zpět.

Oscar Piastri zkusil v 68. kole útok, ale Brit odolal. O kolo později Australan vyzkoušel útok do první zatáčky, probrzdil a málem narazil do Landa Norrise.

Charles Leclerc dostal penalizaci 5 sekund za pohyb při brždění.

Lando Norris udržel za sebou Oscara Piastriho a zvítězil v Maďarsku. Rozdíl v cíli byl pouhých 698 tisícin sekundy.

Pořadí Jezdec Tým Ztráta v cíli
1 Lando Norris McLaren 1:35:21.231
2 Oscar Piastri McLaren +0.698s
3 George Russell Mercedes +21.916s
4 Charles Leclerc Ferrari +42.560s
5 Fernando Alonso Aston Martin +59.040s
6 Gabriel Bortoleto Kick Sauber +66.169s
7 Lance Stroll Aston Martin +68.174s
8 Liam Lawson Racing Bulls +69.451s
9 Max Verstappen Red Bull +72.645s
10 Andrea Kimi Antonelli Mercedes +1 kolo
11 Isack Hadjar Racing Bulls +1 kolo
12 Lewis Hamilton Ferrari +1 kolo
13 Nico Hülkenberg Kick Sauber +1 kolo
14 Carlos Sainz Williams +1 kolo
15 Alexander Albon Williams +1 kolo
16 Esteban Ocon Haas +1 kolo
17 Júki Cunoda Red Bull +1 kolo
18 Franco Colapinto Alpine +1 kolo
19 Pierre Gasly Alpine +1 kolo
NC Oliver Bearman Haas DNF
Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *