Závod na Interlagosu vyhrál Max Verstappen, druhý se umístil Esteban Ocon a na třetím místě skončil Pierre Gasly. Závod již před startem provázely zmatky během zahřívacího kola, následně byly jednou vyvěšeny červené vlajky a jednou byl na trati safety car.
Alex Albon nedokázal nastoupit do závodu, protože jeho poškození z ranní kvalifikace byly moc rozsáhlá. Z boxu nakonec odstartuje Carlos Sainz, který musel vyměnit převodovku a pohonnou jednotku.
Do zahřívacího kola vyjeli všichni piloti na přechodných podmínkách. Problém ale začal již na startovní rovince, kdy Fernando Alonso se do zahřívacího kola rozjel až velmi pomalu. Další incident v zahřívacím kole, kdy Lance Stroll ztratil kontrolu nad vozem do zatáčky číslo 4. Kanaďan se dokázal rozjet, ale skončil v kačírku a závod pro něj skončil ještě před startem.
Maršálové nestihli uklidit včas odklidit monopost Aston Martinu a start závodu byl odložen o jedno kolo, kdy jezdci odjeli další zahřívací kolo. Nicméně došlo k dalším zmatkům ohledně pořadí na startu a závod se musel odložit o 10 minut.
Lando Norris byl vyšetřován za porušení procedury během startu. Ale nikdo si nebyl jistý výkladem pravidel.
Následovalo další zahřívací kolo, závod tak byl vypsán na 69 kol a konečně bylo odstartováno. Vynikající start měl George Russell, který převzal vedení do první zatáčky. Lando Norris se propadl na druhou pozici.
Sergio Pérez dostal hodiny a propadl se na poslední pozici.
Max Verstappen na konci prvního kola byl již desátý a přilepšil si o 7 pozic.
Ve 3. kole Carlos Sainz reportoval, že v posledním sektoru je již hustý déšť.
Žluté vlajky ve 4. kole – v hodinách byl Oliver Bearman. Brit kolidoval s Francem Colapintem a následně za kolizi dostal penalizaci 10 sekund.
V 6. kole začal Lando Norris vytvářet tlak na vedoucího George Russella.
Komisaři dále vyšetřují za porušení startovní procedury piloty: Georga Russella, Júkiho Cunodu a Liama Lawsona.
V 10. kole dokázal Max Verstappen předjet sedmého Oscara Piastriho. Nizozemec měl vynikající úvod závodu.
Lewis Hamilton na konci 11. kola byl mimo trať a propadl se na třináctou pozici.
V 17. kole jezdci postupně dostávali informaci, že se očekává hustý déšť.
Lewis Hamilton se trápil s monopostem, během chvíle ho předjel Carlos Sainz i Oliver Bearman. Sedminásobný mistr světa následně říkal, že jeho auto je neřiditelné.
Ve 22. kole se musel bránit tvrdě Charles Leclerc Maxovi Verstappenovi.
Charles Leclerc na konci 24. kola zamířil do boxů jako první, Monačan překvapivě nasadil pneumatiky do přechodných podmínek a vrátil se na třináctou pozici.
Lando Norris se taky dožadoval zastávky v boxech, ale jeho traťový inženýr to odmítl.
Ve 27. kole začalo hustě pršet. Ve stejném kole žluté vlajky – Nico Hülkenberg zastavil v prvním sektoru. Aktivován virtuální safety car.
Risk se Monačanovi nevyvedl, protože byl zaseknutý v provozu. Do boxů zamířili Oscar Piastri, Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Carlos Sainz a Sergio Pérez. Jediný Mexičan nasadil pneumatiky do mokrých podmínek.
Nico Hülkenberg se rozjel a virtuální safety car skončil přesně ve chvíli, kdy George Russell a Lando Norris zajeli do boxů!
Do vedení se tak dostal Esteban Ocon před Maxem Verstappenem. Opět se více rozpršelo. Oscar Piastri dostal penalizaci za způsobení kolize – konkrétně 10 sekund.
Pořadí ve 30. kole bylo: Ocon, Verstappen, Gasly, Norris, Cunoda, Leclerc, Piastri, Alonso a Bottas. Lando Norris nicméně dokázal předjet George Russella a posunul se na čtvrtou pozici. Byl aktivován safety car.
O kolo později Esteban Ocon dostal informaci, že do 2 minut by měl déšť ustat. Jediný Franco Colapinto byl v boxech. Argentinec nicméně havaroval ve 32. kole a byly vyvěšeny červené vlaky!
Během červených vlajek jezdci mohou vyměnit pneumatiky a profitoval z toho druhý Max Verstappen.
Černá vlajka pro Nica Hülkenberga, který dostal pomoc od maršálů při návratu na trať. Němec tak byl ze závodu diskvalifikován během červených vlajek. Černou vlajku během závodu jsme naposledy viděli během VC Kanady 2007.
Závod bude restartován letmým startem, nicméně jezdci na trať vyjeli za safety carem, který ale na konci kola zajel do boxů. Všichni měli obuté pneumatiky do přechodných podmínek. Esteban Ocon závod restartoval, nicméně Oliver Bearman a Kuan-jü Čou byli mimo trať.
Lando Norris byl mimo trať a propadl se za George Russela na pátou pozici. Svůj moment měl i Charles Leclerc, který ale dokázal udržet za sebou Oscara Piastriho.
Ve 36. kole vylétl z tratě Oliver Bearman, poškodil si přední křídlo o bariéru a propadl se na poslední místo.
Ve 39. kole dostal hodiny Carlos Sainz a doklouzal do bariéry. Závod pro něj skončil. Aktivován safety car.
V 41. kole traťový inženýr Maxe Verstappena mu adresoval zprávu, že je to velmi chaotický závod a že má udržet auto na trati. Lando Norris dostal upozornění, že se má vyhnout bílé čáře, která je velmi kluzká.
Na konci 42. kola zajel do boxů safety car a Esteban Ocon závod restartoval. Francouz nicméně s restartem vyčkával do poslední možné chvíle na startovní rovinku.
Lando Norris udělal chybu v první zatáčce, byl mimo trať a propadl se na sedmou pozici. Max Verstappen přebral vedení a Charles Leclerc se skvělým manévrem posunul na čtvrtou pozici.
Pořadí ve 44. kole: Verstappen, Ocon, Gasly, Leclerc, Russell, Piastri, Norris, Cunoda, Lawson a Pérez.
Ve 46. kole dostal informaci Oscar Piastri, že má své místo přepustit Landovi Norrisovi, což také okamžitě udělal.
Charles Leclerc udělal chybu, byl mimo trať a před něj se dostal George Russell.
V 50. kole měl Max Verstappen náskok již 5 sekund na druhého Estebana Ocona.
Oscar Piastri udělal na konci 51. kola chybu a musel se urputně bránit RB Liama Lawsona.
Od 54. kola se musel Liam Lawson bránit Sergiu Pérezovi. Mexičan o kolo později udělal chybu a dostal se před něj Lewis Hamilton.
10 kol do cíle měl Max Verstappen pohodlný náskok přes 10 sekund na druhého Estebana Ocona.
Vítězem se stal Max Verstappen, který startoval ze 17. místa!
Alpine dojel na druhém a třetím místě a francouzská stáj se tak posunula na šestou pozic v Poháru konstruktérů!
Oscar Piastri se s penalizací propadl na osmou pozici.
Pořadí | Jezdec | Tým | Počet kol | Ztráta v cíli | Body |
1 | Max Verstappen | Red Bull | 69 | 2:06:54.430 | 26 |
2 | Esteban Ocon | Alpine | 69 | +19.477s | 18 |
3 | Pierre Gasly | Alpine | 69 | +22.532s | 15 |
4 | George Russell | Mercedes | 69 | +23.265s | 12 |
5 | Charles Leclerc | Ferrari | 69 | +30.177s | 10 |
6 | Lando Norris | McLaren | 69 | +31.372s | 8 |
7 | Júki Cunoda | RB | 69 | +42.056s | 6 |
8 | Oscar Piastri | McLaren | 69 | +44.943s | 4 |
9 | Liam Lawson | RB | 69 | +50.452s | 2 |
10 | Lewis Hamilton | Mercedes | 69 | +50.753s | 1 |
11 | Sergio Pérez | Red Bull | 69 | +51.531s | 0 |
12 | Oliver Bearman | Haas | 69 | +57.085s | 0 |
13 | Valtteri Bottas | Kick Sauber | 69 | +63.588s | 0 |
14 | Fernando Alonso | Aston Martin | 69 | +78.049s | 0 |
15 | Kuan-jü Čou | Kick Sauber | 69 | +79.649s | 0 |
NC | Carlos Sainz | Ferrari | 38 | DNF | 0 |
NC | Franco Colapinto | Williams | 30 | DNF | 0 |
NC | Nico Hülkenberg | Haas | 30 | DNF | 0 |
NC | Alexander Albon | Williams | 0 | DNF | 0 |
NC | Lance Stroll | Aston Martin | 0 | DNF | 0 |