Vydrží Doohan v Alpine? Colapinto je připraven na záskok

Vydrží Doohan v Alpine? Colapinto je připraven na záskok

Nový rezervní jezdec týmu Alpine, Franco Colapinto, dává jasně najevo, že je na výzvu jménem formule 1 připraven. Dle hlasů z paddocku by mohl nahradit Doohana, kdy by se tak mohlo stát?

Alpine v srpnu potvrdilo složení jezdců pro sezónu 2025 a oznámil, že rezervní jezdec Jack Doohan nahradí Estebana Ocona a stane se novým týmovým kolegou zkušeného Pierra Gaslyho.

Téměř od začátku se spekulovalo o tom, že Doohanova smlouva mu zaručuje pouze pár závodů. Vodou na mlýn bylo také oznámení stáje Alpine, která podepsala smlouvu s Francem Colapintem, který bude oficiálním rezervním jezdcem. Výkonný ředitel Flavio Briatore navíc řekl, že australský jezdec nemá u Alpine zaručenu celou sezónu.

Franco Colapinto v prvních čtyřech závodech s Williamsem získal pět bodů, než se na něj nabalily velké havárie. Alpine ho však získal a šéf týmu Oliver Oakes hovořil o tom, že Colapinto je pouze jednou z možných variant týmu pro další období.

Jak daleko je „další období,“ to je velkou otázkou. Proslýchá se, že Jack Doohan má na to, aby se osvědčil, jen čtyři závody, jiní tvrdí, že šest, jinak ho nahradí Colapinto.

„Jack Doohan si bude myslet, že má omezený čas, když mluvím s lidmi, cítí přesně to samé. On musí podat výkon, a pokud ho nepodá proti Pierru Gaslymu, jak znám Flavia Briatora, Doohan skončí,“ popsal bývalý jezdec formule 1 Johnny Herbert. „Může se stát, že ani nemrkne a bude venku. Takže teď je na jeho bedrech tlak, aby se předvedl.“

Šéf týmu Alpine Oliver Oakes je přesvědčen, že Doohan dostane poctivou šanci, ale zároveň prozradil, že Alpine chce nejlepší jezdce v závodním voze, a to nejen nyní, ale i v budoucnu. Sezónu 2025 však Alpine začne s Jackem Doohanem v monopostu po boku Pierra Gaslyho. Pokud by se však situace změnila, Colapinto vzkazuje, že je připraven závodit.

„Mojí úlohou v týmu bude pomáhat vším, čím budu moci, přivést tým zpět na vrchol, co nejvíce zlepšit vůz,“ řekl během svého prvního dne v továrně týmu v Enstone. „Budu velmi pozorný ke všemu, co se bude dít, a samozřejmě vždy připravený, pokud budu muset v určitém okamžiku do monopostu nasednout. Provádím všechny testy, vyvíjím nový vůz, trávím hodně času na simulátoru a samozřejmě jsem připraven na všechno.“

Argentinec měl v továrně plné ruce práce s předsezónními úkoly, včetně řízení vozu A525 v simulátoru Alpine.

„Jsem opravdu šťastný, že jsem tady. Je to skvělý začátek roku, takže se pokusíme udělat víc. V Enstonu, v Alpine, jsem poprvé. Mám z tohoto okamžiku ve své závodní kariéře velkou radost. Je to tým, který hodně roste, který se chce vrátit na vrchol,“ popsal Argentinec. „Je to tým, který si zaslouží být na vrcholu a bojovat o šampionáty. Je radost být tady a navštívit továrnu, poznat celý tým, všechny lidi, kteří pracují v tomto týmu, který bude na vrcholu. Je radost se s nimi setkat, mám se ještě hodně co učit, ale je to skvělý první den v Alpine.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studentka ekonomky, kterou však velmi táhne psaní sportovních článků. V motorsportu ji nejvíce baví pokrývat cestu mladých talentů až na samotný vrchol. Kromě motorsportu píše články z hokeje, zimních sportů či tenisu.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *