Vettel věří, že jeho mistrovské dny ještě neskončily

Vettel věří, že jeho mistrovské dny ještě neskončily

Německý závodník vyhrál naposledy titul v roce 2013 ještě v barvách Red Bullu. Od té doby, co přestoupil do Ferrari, se mu dalšího kýženého úspěchu nepodařilo dosáhnout, byť tomu byl několikrát blízko. Podle něj však má stále šanci pátý titul získat.

Po několika Vettelových selháních jsou Italové na vážkách, zda má Němec stále na to stát se znovu mistrem. Poslední triumf v závodě slavil minulý rok v Belgii, ještě jedno vítězství pak Ferrari získalo v říjnu díky Kimimu Räikkönenovi v Grand Prix USA.

Po zimních testech v Barceloně byl vůz Ferrari označován za nejsilnější v poli. Ovšem úvodní čtyři závody opanoval Mercedes, přičemž si připsal na své konto čtyři doubly. Takovýto zářez je v historii Formuli 1 ojedinělý, žádnému jinému týmu se nepodařilo dojet čtyřikrát v řadě s oběma vozy na prvních dvou místech.

Sebastian Vettel přesto věří, že v nadcházejících závodech dají zpětný úder: „Auto v Baku nebylo špatné. Naopak bylo náročné najít nejlepší pracovní okno pneumatik. Na začátku jsem neměl šanci držet tempo. Později na středně tvrdé sadě to bylo lepší. Podle mě je všeobecně náročnější dostat pneumatiky do pracovního okna. A nejsem jediný, který to tak vidí. Ale zůstávám přesvědčený o tom, že se nám to podaří zvrátit.“

A co mistrovské ambice? „Samozřejmě, že se můžu stát mistrem,“ zůstává optimistický rodák z Heppenheimu.

 

 

Spousta stájí se s pneumatikami Pirelli pere, což potvrzují i šéfové týmu Ferrari Mattia Binotto a Haasu Günther Steiner.

„Práce s pneumatikami je letos velmi náročná. Pracovní okno je ještě užší,“ uvedl Binotto a Steiner k tomu dodal: „Když se podívám na křivku teplot pneumatik, pak už se nemusím koukat do tabulky, kde jsme. Pirelli změnilo konstrukci pneumatik, běhoun je tenčí, teplota se ukládá dlouhodobě. K tomu ještě nesmíme pneumatiky zahřívat tolik jako vloni.

Víme, že máme dobré auto. To se ukázalo při zimních testech v Barceloně.“

Steiner dále připomíná, že právě kvůli problémům s nalezením toho správného pracovního okna piloti „kloužou“ po trati, tudíž už po několika málo kolech jsou gumy nepoužitelné. Zároveň ale zdůrazňuje, že s tímto problémem se potýká téměř celé startovní pole. „V této oblasti jsme nejhorší,“ přiznává 54letý Ital. „Výchozí pozice je jednoduchá: Jestliže si ostatní týmy s pneumatikami poradí, pak to musí být možné i pro nás.“

Haas je často označován za juniorku Ferrari, neboť od Italů odebírají kromě motoru i další součásti. „Sice máme zavěšení od Ferrari, ale skrze to se nenaučíte, jak zacházet s pneumatikami. Kromě toho je Ferrari z aerodynamického hlediska zcela odlišné auto.“

Sdílejte na:
Zavřít