Max Verstappen se domnívá, že potíže Red Bull v kvalifikaci na Velkou cenu Monaka ukazují, že byla odhalena jeho slabina při jízdě na obrubnících, když ho soupeři dohnali a překonali.
Nizozemec před závodním víkendem otevřeně prohlásil, že očekává, že jedinečné vlastnosti okruhu v Monte Carlu učiní Red Bull ještě zranitelnějším než doposud.
Verstappen se v průběhu tréninků trápil, ale v počátečních fázích kvalifikace se jevil v konkurenceschopnější formě a ucházel se o svou devátou pole position v řadě. Nakonec se však umístil na šestém místě, když jeho poslední pokus zhatil střet s bariérou v první zatáčce, přičemž jeho týmový kolega Sergio Pérez byl vyřazen již v úvodní první části kvalifikace.
„Chci říct, že jsem se cítíl docela pohodlně, co se týče střední a vysoké rychlosti. Auto je tady v Monaku docela rychlé, ale kdekoliv jsou nerovnosti, to prostě hodně poskakuje,“ zhodnotil Verstappen. „Takže musím všechno objíždět, snažím se všechno optimalizovat. Je opravdu těžké to ovládat, takže jsem byl po většinu kvalifikace překvapený, že jsme byli docela blízko pole position.“
„Nejsem zklamaný ze svých kol, protože se snažím co nejvíce zlepšit, ale stačí se podívat kde jsme. Jsme na 6. a 18. místě. Checo je na městských okruzích velmi dobrý, vždycky na nich ožije. Je rozčarovaný z toho, na jaké pozici dneska v kvalifikaci skončil. V tomto smyslu nemůžu být z 6. místa zklamaný.“
Verstappen prozradil, že v průběhu víkendu vyčerpal několik možností nastavení, bohužel bez výsledků, protože obrubníky jeho vozu stále nedělají dobře.
„Na autě jsme vyzkoušeli spoustu věcí, ale doslova nic to nezlepšilo, takže jsme prostě uvízli,“ vysvětlil. „Nedá se s tím toho moc dělat. Snažili jsme se to optimalizovat, ale v jednu chvíli, kdy se díky tomu zaseknete, uvidíte, že ve druhém sektoru jsme na tom úplně stejně špatně a můžete začít s nastavením od začátku.“
„Už jen proto, že se nemůžu dotknout žádného obrubníku, protože to celé auto rozhodí, prostě ztrácíme spoustu času na jedno kolo, je to neuvěřitelně těžké. Zkoušel jsem jet s měkčím odpružením, pak jsme zkusili i tuhé, ale auto je pocitově jako motokára, připadám si, jak kdybych jel bez něj,“ pokračoval. „Hodně to poskakuje, neabsorbuje nárazy do obrubníku, nerovnosti ani změny náklonu. V poslední zatáčce jsem kolikrát poskočil skoro až do zdi, což je neuvěřitelné.“
Verstappen trvdil, že Red Bull se stejným zádrhelem bojuje po celé toto regulační období, přičemž dominance týmu dělá dost pro to, aby tento problém zakryl. Ale vzhledem k tomu, že Ferrari a McLaren se v této části sezóny začínají rakouskému týmu přibližovat, trojnásobný mistr světa uznal, že se tímto okruhem odhalil zjevný nedostatek Red Bullu veřejnosti.
„Není to také nic nového, tyto problémy máme od roku 2022,“ rozvedl. „Samozřejmě jsme poslední roky měli výhodu výkonného auta, což to trochu maskuje, protože získáváme v zatáčkách, kde jsou omezením obrubníky a nerovnosti. Ale momentálně nás všichni dohání, což je přirozené, když nezlepšujete své slabiny, tak se na to přijde. Přesně to se stalo tento závodní víkend.“
Na otázku, co je pro zítřejší závod možné, Verstappen odpověděl, že vůbec neví, ale bude tlačit na pilu.
„To auto je super zrádné, vjel jsem do první zatáčky, najednou jedu přes hrboly a v tom okamžiku jsme odhalili svou slabinu. Není to nic, co by bylo velkou chybou, ale auto je doslova jako na ledu. Bohužel je to takové, jaké to je.“