Nizozemec byl nejrychlejší v obou pátečních trénincích, na konci druhého ale zastavil vedle trati s technickým problémem. Red Bull však věří, že se situaci podaří vyřešit bez nutnosti výměny pohonné jednotky a s ní spojené penalizace.
Max Verstappen a jeho týmový kolega Daniel Ricciardo byli v pátek pro svou konkurenci nedosažitelní. Nizozemec však krátce před koncem druhého tréninku zastavil pro technické problémy.
Šéf Red Bullu Christian Horner tvrdí, že potíže byly spojené s hydraulikou a dodává, že pokud bude nutná výměna pohonné jednotky, má tým stále ještě k dispozici starší specifikaci, nebude tedy nutné nasazovat novou a ovlivnit penalizací víkend, o kterém by rakouský tým mohl být velice konkurenceschopný.
„Je to určitý druh hydraulického problému, musíme se podívat, co ho způsobilo,“ řekl v pátek Horner. „Pokud dojde k výměně motoru, ještě pořád má jeden k dispozici, takže by měl být v pohodě. Musíme se na to ale nejprve podívat a pochopit, co se stalo.“
Horner dodal, že není překvapený konkurenceschopností Red Bullu v Mexiku. Jelikož se okruh nachází ve vysoké nadmořské výšce, kde technice život ztěžuje nižší hustota vzduchu, jsou výkonnosti jednotlivých pohonných jednotek vyrovnanější. Větší roli tak hraje kvalita šasi, což hraje Red Bullu do karet.
„Co se tady děje, jak už jsem říkal před víkendem, je to, že ta vysoká nadmořská výška všechno trochu vyrovnává,“ vysvětlil. „Motorům schází vzduch, brzdy, chlazení, všemu se tady nedostává dostatek vzduchu.
My jsme schopni jet s vozem v optimálním stavu a máme pohonnou jednotku, která v porovnání s ostatními vypadá konkurenceschopně.“
Red Bull nechce být naivní, kvalifikaci čeká vyrovnanější
Stáj z Milton Keynesu si však i po páteční dominanci nedělá iluze o tom, že se hlavní rivalové, Mercedes a Ferrari, dotáhnou.
Daniel Ricciardo řekl: „S lehkým autem to vypadalo dobře, takže jsem s autem při menším množství paliva relativně spokojený, s těžším autem už tak konkurenceschopní nejsme, takže nás ještě čeká nějaká práce.
Jsem poměrně spokojený, ale nechci být naivní. Myslím, že Ferrari a Mercedes na nás zítra budou docela dotírat.“
Horner dodal: „Oni zase zítra použijí svoje párty módy, otázkou ale je, nakolik jim to v téhle nadmořské výšce pomůže.
Loni nám pole position utekla o jednu desetinu. Bylo by skvělé ještě o to jedno místo poskočit a pokud to Max dokáže, pak bude nejmladším jezdcem na pole position (v historii F1).“