VC Bahrajnu vyvolala mnoho otázek, na které se diváci snaží najít odpověď. I díky tomu máme dnes možnost vám opět odpovědět. Ptali jste se například na délku závodu, nebo na závodní overaly.
Martin M.: Zajímalo by mě, jak to vlastně je s maximální délkou televizního záznamu pro formuli 1? Nebylo náhodou stanoveno, že délka závodu by měla mít maximálně 2,5 hodiny? Dnešní závod měl přes 3 hodiny.
Redaktor Petr: Martine, máte pravdu. Maximální délka závodu stanovena je, ale následně se dělí. Samotný závod (bez červených fází) může trvat maximálně dvě hodiny, pokud by ale došlo k delšímu pozastavení, nesmí přenos přesáhnout 4 hodiny včetně červených zón.
V Bahrajnu tedy závod (včetně červené fáze) trval přes tři hodiny, ale na trati se závodilo podstatně kratší dobu. Toto pravidlo bylo ve formuli 1 zavedeno po nekonečné VC Kanady 2011, která trvala (i s dlouhou červenou fází) 4 hodiny a 4 minuty.
Andrej G.: Kdo (Grosjeana) nahradí na poslední dva závody?
Redaktor Petr: V současnosti víme jen to, kdo ho nahradí příští týden. Do kokpitu Haasu usedne Pietro Fittipaldi, vnuk dvojnásobného mistra světa a velké „formulové“ legendy Emersona Fittipaldiho. Ještě se neví, zda bude Grosjean způsobilý startu za necelé dva týdny v Abú Zabí. Pokud by ale nebyl, můžeme v kokpitu opět očekávat Fittipaldiho, další možností by bylo dát šanci Mazepinovi (který dnes podepsal s Haasem) nebo Schumacherovi (který bezpochyby brzy podepíše).
Pietro Fittipaldi will step in for Romain Grosjean at this weekend's Sakhir Grand Prix, @HaasF1Team have confirmed
Grosjean is being treated for burns on the back of his hands. Haas say he is expected to be released from hospital on Tuesday#F1 pic.twitter.com/vm6utptLXG
— Formula 1 (@F1) November 30, 2020
Giorgio Š.: Kolik stupňů (Celsia) vydrží ta kombinéza?
Redaktor Petr: Kombinézy závodních jezdců (neboli závodní overaly) se skládají ze 2 až 4 vrstev nomexu (meta-aramidového vlákna, které odolává vysokým teplotám). Kombinéza je díky nim schopná absorbovat teplotu 600 až 800 stupňů Celsia.
Má to ale dva háčky. Aby oblek plnil svou funkci, nesmí se vnitřní část ohřát na více než 41 stupňů Celsia. Pokud by k tomu došlo a jezdec „ohřál“ svůj oblek na více než 11 sekund, nebude plnit svou funkci. Další háček je, že oblek poskytuje ochranu jen limitovanou dobu. Podle vícera zdrojů se jedná o zhruba 20 až 30 sekund, do té doby by ale měl být jezdec dávno z vozu venku (jako tomu bylo v případě Romaina Grosjeana).
Stejně jako po VC Bahrajnu máte možnost se nás ptát po každém závodě. Stačí na naší facebookové stránce vyhledat příslušný příspěvek, odpovědi přinášíme v pondělí večer nebo v úterý dopoledne.