Úspěchem v úvodní Velké ceně budou stupně vítězů, přiznává Ferrari

Úspěchem v úvodní Velké ceně budou stupně vítězů, přiznává Ferrari

Podle předsezónních testů se dá předpokládat, že i letošní sezóna bude jednou z nejvyrovnanějších, i tak ale Ferrari nepředpokládá, že by mělo v Austrálii patřit ke kandidátům na zisk vítězství. Jako cíl si maranellská stáj stanovila umístění na stupních vítězů.

Právě start do nového ročníku byl pro Ferrari velkým problémem a stáj v úvodních závodech hodně ztrácela, body nezískané v těchto Velkých cenách pak chyběly Fernandu Alonsovi v závěru ročníku, kde bojoval o mistrovský titul. Stefano Domenicali se ale domnívá, že podobně špatný start do sezóny se opakovat nebude, Ferrari je nyní lépe připraveno. „Odvedli jsme v průběhu zimních testů velký kus práce a jistě se to projeví i na našich výsledcích v sezóně.“

„Zisk pódiového umístění v Austrálii by byl dobrým základem pro další závody,“ řekl dále šéf stáje Domenicali. „Navíc můžeme být velmi spokojeni s odvedenou prací v aerodynamickém tunelu, právě tyto data mohou být pro konkurenceschopnost vozu v nadcházející sezóně klíčové. Navíc jsou nyní jasně stanovená pravidla, takže je tu minimum prostoru pro nejrůznější kreativní řešení, která se loni pohybovala na hraně legálnosti.“

Ačkoli první kvalifikační jízdy v australském Melbourne hodně napoví o vývoji letošního ročníku, Stefano Domenicali je v tomto ohledu opatrný. „Nebylo by objektivní dělat nějaké závěry po prvním závodě sezóny, je to jen začátek dlouhé cesty, která skoční až v listopadu. Je dost pravděpodobné, že týmy, které se umístili na předních pozicích loni v posledním závodě v Brazílii, budou bojovat o vítězství a stupně vítězů i letos v Melbourne. Jistě se máme na co těšit,“ dodal šéf italského týmu.

Podle britského Autosportu se boj o první příčky v Austrálii bude točit mezi pěti týmy – Red Bull, Lotus, Ferrari, Mercedes a McLaren. Rozestupy mezi jednotlivými týmy lze ale jen těžko odhadovat. Právě italský tým se domnívá, že nepatří mezi favority této skupinky, což může mít dvě vysvětlení – buď si je Ferrari vědomo slabin nového F138, které nestihne vyladit do začátku letošního ročníku, nebo jednoduše blafuje. Opravdovou formu jednotlivých týmů ale ukáže až první kvalifikační jízda v Austrálii, které se dočkáme již příští víkend.

Sdílejte na:
Zavřít