
Poslední závod F4 CEZ na Red Bull Ringu byl plný safety carů. Závod byl odstartován za safety carem a piloti měli přezuto na mokré pneumatiky. Luca Viisoreanu šel proti proudu a nakonec vybojoval vítězství.
Ještě před začátkem závodu hrála velkou roli strategie. Red Bull Ring zasáhl mírný déšť, který zanechal trať vlhkou, ale ne zcela mokrou. Velkou otázkou bylo, jaké pneumatiky zvolit.
Luca Viisoreanu z týmu Real Racing startoval z pole position společně s Chasem Fernandezem z AS Motorsport. Za nimi se umístili Gino Trappa a vítěz předchozích dvou závodů Bart Harrison, oba jedoucí za Jenzer Motorsport.
Zatímco celé pole zvolilo mokré pneumatiky, Viisoreanu, který se umístil na pole position, zůstal u pneumatik do sucha. Závod začal za safety carem, ale Fernandez se nedokázal rozjet z druhého místa a musel být zatlačen do boxové uličky. Nakonec se do závodu vrátil, ale o kolo později.
Stále za podmínek safety caru zajel do boxů také Javier Herrera, aby přešel na suché pneumatiky. Když se jezdci připravovali na restart, došlo na výjezdu ze zatáčky 8 ke kolizi a František Němec skončil ve zdi.
Krátce se obnovily podmínky zelené vlajky a Trappa se ujal vedení, následován Harrisonem a Maxem Karhanem, všichni na mokrých pneumatikách, zatímco Viisoreanu na suchých klesl na čtvrté místo. Během druhého safety caru zajel do boxů David Walther z týmu Maffi Racing, aby si vyměnil přední křídlo a rovněž přešel na suché pneumatiky.
Závod byl znovu odstartován v pátém kole, Trappa a Harrison bojovali o vedení. Karhan se snažil bránit Viisoreanuovi, ale na osychající trati neměl šanci. Viisoreanu, který byl na suchých pneumatikách mnohem rychlejší, se rychle prodral závodním polem a ujal se vedení před Trappou, Harrisonem, Karhanem a pátým Bautistou Acostou.
Jen o několik minut později vjel do štěrku Teodor Borenstein a opět vyjel safety car.
Během safety caru žádný další jezdec nepřešel na suché pneumatiky, zbývalo jen několik minut, a i když byly suché pneumatiky na již převážně suché trati jednoznačně lepší volbou, klesnout dozadu s pouhými třemi minutami do cíle nestálo za riziko.
Při závěrečném restartu Viisoreanu čistě odjel a udržel si vedení. Trappa se držel na druhém místě, následován Harrisonem, Karhanem a Acostou. Za nimi se do pronásledování zapojil Hady Mimassi z AS Motorsport.
Viisoreanu si pohodlně dojel pro vítězství. Trappa skončil druhý, ale skutečné drama se odehrávalo v boji o třetí až šesté místo. Harrison projel cílem o pouhých 0,033 sekundy před Karhanem, který měl před Herrerou náskok pouhých 0,010 sekundy. Mimassi zaostal o dalších 0,023 sekundy a završil tak dechberoucí fotofiniš.
Pozice | Jezdec | Tým | Ztráta |
1 | Luca Viisoreanu | Real Racing | |
2 | Gino Trappa | Jenzer Motorsport | +8.430s |
3 | Bart Harrison | Jenzer Motorsport | +11.853s |
4 | Max Karhan | Jenzer Motorsport | +11.886s |
5 | Javier Herrera | Jenzer Motorsport | +11.896s |
6 | Hady Mimassi | Renauer Motorsport | +11.919s |
7 | Nicolas Cortes | Jenzer Motorsport | +16.045s |
8 | David Walther | Maffi Racing | +16.049s |
9 | Benett Gáspár | Zengö Motorsport | +17.253s |
10 | Mathilda Paatz | Mathilda Racing | +19.923s |
11 | Bautista Acosta | Jenzer Motorsport | +20.922s |
12 | Andreas Lo Bue | Maffi Racing | +21.536s |
13 | David Gorčica | Janík Motorsport | +23.285s |
14 | Nikolaj Dyrved | Maffi Racing | +23.812s |
15 | Romuald Bocquet | Janík Motorsport | +25.632s |
16 | Michalina Sabaj | AS Motorsport | +25.761s |
17 | Kiara Henni | Henni Performance | +45.253s |
18 | Chase Fernandez | AS Motorsport | +49.314s |
19 | Teo Schropp | Jenzer Motorsport | +1:04.954 |
20 | Teodor Borenstein | Maffi Racing | DNF |
21 | František Němec | F4 CEZ Academy | DNF |
22 | Simon Schranz | Renauer Motorsport | DNS |