Testy v Jerezu, den třetí

Testy v Jerezu, den třetí

I třetí den v Jerezu létal se svým vozem McLaren, který dopoledne řídil Jenson Button a odpoledne nováček Kevin Magnussen, který nakonec zajel nejrychlejší kolo dne.

Button byl nejrychlejší v dopolední části. Jeho čas byl 1:25.030 a Magnussenův odpoledne byl 1:23.276, což potvrzuje, že nový McLaren MP4-29 na rozdíl od svého předchůdce z roku 2013 hned ze začátku vypadá konkurenceschopně. A je také spolehlivý. McLaren ani jednou nezastavil a dohromady dnes jeho piloti ujeli 92 kol.

I třetí den testování byl poznamenán nemálo červenými vlajkami a ve většině případů za to opět mohly vozy poháněné Renaultem. Zastavil jak Red Bull, tak i Toro Rosso.

Felipe Massa dnes poprvé vyjel s novým Williamsem FW36 na trať a na konci dne byl na druhém místě za Magnussenem, za celý den ujel slušných 47 kol.

Mercedes se opět může chlubit nejvíce ujetými koly, Lewis Hamilton, který se opět vystřídal s Nicem Rosbergem, ujel solidních 62 kol a zajel třetí nejrychlejší čas.

Na čtvrté místo stačil čas Buttona z odpolední části. Zaznamenání hodný je fakt, že top 4 piloti dnes zajeli své časy s motorem Mercedes. Nemusí to však o ničem vypovídat, neboť se šušká, že týmy nevyužívají motory na 100% a mají různě omezené otáčky, což zkresluje i zvuk nových V6.

Produktivní den měl i Fernando Alonso s Ferrari, které dnes převzal od kolegy Räikkönena. Španěl ujel 58 kol a zajel pátý nejrychlejší čas.

Alonso však také způsobil první červené vlajky dne, avšak nic špatně s vozem nebylo a Španěl téměř ihned znovu vyjel. Krom něho způsobili vlajky i Nico Hülkenberg ve Force Indii, Adrian Sutil v Sauberu, Jean-Eric Vergne v Toro Rossu a Daniel Ricciardo v Red Bullu zastavil dokonce několikrát.

Red Bull se stále trápí. V prvních dvou dnech Vettel ujel 11 kol, Ricciardo dnes ujel pouze tři. Red Bull to dnes opět předčasně zabalil. Problémem je vnitřní uspořádání komponent, konkrétně baterií pro ERS. Adrian Newey, který vše podřizuje aerodynamické efektivitě, komponenty očividně poskládal tak, aby byly bočnice co nejmenší, čímž však způsobil okamžité přehřívání baterií. A tak si i s šéfem Red Bullu Christianem Hornerem zabalil kufry a vydali se zpět do Milton Keynes v Anglii na krizovou poradu týmu a Newey pravděpodobně opět zasedne ke kreslícímu prknu a pokusí se vymyslet řešení. Mezitím se zbytek týmu snaží auto připravit co nejlépe na zítřek, aby se opět pokusili ujet alespoň pár kol.

Problémy měli také u Force Indie. Hülkenberg ujel pouze 17 kol a zajel šestý nejrychlejší čas. Caterham na tom také není nejlépe. Vyjeli pouze na několik instalačních kol a nestanovili žádný měřený čas.

Jediným, který zajel měřený čas ve voze poháněném Renaultem, který našel chybu ve svém motoru, což jenom přispívá k potížím Red Bullu, byl Jean Eric Vergne, který ujel 30 kol a způsobil vyvěšení dvou červených vlajek.

Velkou událostí dne bylo zpožděné odhalení Marussia MR03, která disponuje poměrně umírněným mravenečníkovým nosem a prostou aerodynamikou. Max Chilton se s vozem na trať vydal pětkrát, nezajel žádný čas. Marussia se však zdá být potěšená tím, že se debut jejich vozu na trati obešel bez větších problémů.

Pozice Pilot Tým Čas Rozdíl Kola
1. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1’23.276   52
2. Felipe Massa Williams-Mercedes 1’23.700 +0.424 47
3. Lewis Hamilton Mercedes 1’23.952 +0.676 62
4. Jenson Button McLaren-Mercedes 1’25.030 +1.754 40
5. Fernando Alonso Ferrari 1’25.495 +2.219 58
6. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1’26.096 +2.820 17
7. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1’29.915 +6.639 30
8. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1’30.161 +6.885 34
9. Robin Frijns Caterham-Renault     10
10. Max Chilton Marussia-Ferrari     5
11. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault     3

 

 

Sdílejte na:
Zavřít