Šéf amerického týmu Haas Guenther Steiner říká, že 11. tým na startovním roštu by pro formuli 1 nebyl žádným benefitem. Podle manažera původem z Itálie by byl naopak pouze rizikem.
V posledních měsících se stále častěji mluví o novém týmu, který vzniká ve formulovém paddocku. Andretti Global je v tomto ohledu nejhlasitější stranou a dokonce oznámila spojení s General Motors, díky kterému by se společně s Cadillacem připojili k F1, pokud by nabídka na jejich účast byla úspěšná.
Andretti však čelil odporu ze strany několika stájí, které se obávaly, jaký by měl vstup nového rivala do sportu vliv na jejich podíly z výnosů F1. Nicméně ne všechny týmy reagovaly na Andrettiho zájem negativně. McLaren a Alpine vyjádřili svou podporu americkému týmu.
Když se ke startovnímu poli připojil Haas, nejnovější tým F1, převzal vybavení v Banbury, které provozoval tým Marussia předtím, než se z finančních důvodů zhroutil. Účast Marussie ve formuli 1 byla celkově neúspěšná, jelikož se její vozy pohybovaly převážně v zadní části startovního pole.
F1 se však v současnosti stává více a více populární, částečně také díky sérii Netflixu s názvem Drive To Survive, která v posledních několika sezónách zvýšila sledovanost a zapojení publika. A na základě této rostoucí popularity je nyní formule 1 atraktivním trhem pro nové týmy.
Nicméně šéf Haasu, Steiner, varuje, že F1 musí být opatrná, pokud jde o vítání nového týmu, jelikož věří, že to představuje riziko, že by se jeden ze současných týmů mohl dostat do nebezpečí zhroucení.
„Přivést 11. tým… před pěti lety jste mohli získat týmy zadarmo,“ řekl Sky F1. „Mohli jste je zvednout, nikdo je ale nechtěl a oni skončili. Teď najednou všichni chtějí tým. Ale je to spousta lidí, kteří se chtějí jen vézt na vlně formule 1.“
„Týmy, které tu jsou, tak jsou všechny finančně stabilní, všechny jsou nastavené. Momentálně je to velmi dobré prostředí, nikdo se netrápí. Takže když do toho přidáte 11. tým, trochu se ponoříte do ekonomiky nebo tak něco, najednou je tam všechno a lidé možná bojují o přežití.“
„Proč to riskovat, když z toho neplyne žádná výhoda? 11. tým, co přináší? Není na mně, abych rozhodl. Je na FOM, aby rozhodli, protože řídí více. FOM a FIA. Ale v tuto chvíli neexistuje žádná výhoda, která by pro ostatní týmy plynula z příchodu 11. týmu. Je tu jen riziko, žádný benefit.“
FIA formálně zahájila proces přivádění nových týmů, které by se případně mohly stát součástí sportu nejdříve od roku 2025. Nicméně případní zájemci se nejspíše zaměří na přípravu na rok 2026, kdy mají být zavedeny nové technické předpisy, které zahrnují zcela novou pohonnou jednotku. Do tohoto cyklu se přihlásilo šest výrobců motorů včetně Hondy.