Americký tým má veliké problémy porozumět svému monopostu. Výsledkem jsou velmi proměnlivé výkony a nezdar při hledání řešení.
Günther Steiner se nechal slyšet, že letošní monopost jeho týmu Haas je tím „nejdivnějším“ strojem, se kterým kdy pracoval. Výkonnost modelu VF-19 totiž kolísá jak na houpačce a americké stáji se nedaří mu porozumět, natož přijít na kloub.
Haas i během GP Německa experimentoval s různými specifikacemi a nastavením. Zatímco Kevin Magnussen používal nejnovější díly, Romain Grosjean se vrátil ke konfiguraci z úvodní Velké ceny Austrálie.
„Tohle je to nejdivnější auto, se kterým jsem kdy pracoval,“ přiznal Steiner. „Kvalifikujete se na šestém místě, což je v podstatě osmé, jak vím, nebo se někdy kvalifikujete na pátou pozici. V závodě se pak propadnete na předposlední místo. To je neskutečné.“
Still getting over the madness of yesterday’s #GermanGP 😱
Use a GIF to sum up the race! 👇 pic.twitter.com/BGNjDhfNf4
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) July 29, 2019
Ani porovnání dvou odlišných specifikací však zatím týmu odpovědi nepřineslo, experimentovat se tedy chystá i v Maďarsku.
„Kdybychom dospěli k závěru, že auto z Melbourne je rychlejší, vrátili bychom se k autu z Melbourne,“ řekl. „Jenže my jsme k takovému závěru nedošli, protože se podívejte na Kevinův čas ze třetího tréninku, to byl neuvěřitelný čas. Kde ho vzal, to netuším.“
Haas jako řada jiných týmů tuší, že zakopaný pes tkví v letošních pneumatikách Pirelli, které se zatím zdají být tvrdým oříškem pro většinu startovního pole.