V zábavné honičce formulí 3 po okruhu Paula Ricarda u Le Castelletu se po 20 kolech prosadil Rus Alexander Smoljar. Logan Sargeant dojel Charouz Racing Systemu 4. místem pro dobré body.
Úvodem článku musím poprosit o omluvu za včerejší mylnou zprávu, že pole position prvního sobotního sprintu připadne jezdci Charouz Racing Systemu, Loganovi Sargeantovi.
Ne 10. Sargeant, ale 12. Calan Williams z týmu Jenzer měl dnes tuto darovanou výhodu. Zkušený Sargeant tedy na svou příležitost číhal ze třetího místa, hned za australským polemanem a fíliusem Ralfa, Davidem Schumacherem (Trident). Ostatní piloti vedle Sargeanta „českým pojením“ měli po výkonech ve včerejší kvalifikaci jen velmi podmíněné naděje na body v závodě: Roman Staněk (Hitech) a Charouzovy Enzo Fittipladi s Reshadem de Gerusem směli vyrazit jen z dolní poloviny pole, což za normálních okolností postup mezi top 10 téměř vylučovalo.
Williams využil svého prvního startovního místa velmi dobře a do esíčka, které se před 35 lety stalo osudným Elio de Angelisovi, dosprintoval po startu jako první, těsně před podobně bystrým Sargeantem. Za nimi se seřadili japonský týmový kolega Staňka, Aymu Iwasa (Hitech), Juan Manuel Correa s Alexandrem Smoljarem (oba ART) a opětně poněkud váhající Schumacher. Fittipaldi držel úvodem závodu 20. pozici bezprostředně před Staňkem, de Gerus byl 27.
Senzačně naladěný Logan Sargeant šest kol pozoroval lídra, přičemž nikdy nesměl spustit z očí ani nebezpečného Iwasu za sebou, než udeřil: začátkem 7. kola brzdil před první zatáčkou později naž Williams a převzal pro Charouz Racing System vedení! Výjev v jeho zpětných zrcátcích se proto ale nezměnil: také junior Red Bullu Iwasa brzy předjel modrý vůz Jenzer Motosrportu. Japonec poté Američana neúnavně atakoval, přičemž byli po 9 z 20 kol sprintu i Williams, Smoljar, Martins, Correa a Novalak pořád ještě vzájemném závětří. Každý z nich mohl vyhrát!
V příštím kole se Iwasa skutečně probojoval před Sargeanta – teď byl on „zajícem“ se čtyřmi haldovými „lovci“ za zády. Correa totiž již nedokázal tempo nejrychlejších udržet…
6 kol před koncem postoupil na 3. pozici před Williamse Rus Smoljar a o dvě kola později se jezdec domácího ARTu úspěšnš vrhl i na Sargeanta, což Američana tak rozhodilo, že hned ztratil i 3. místo vůči Martinsovi a Williamsovi.
Netrvalo to dlouho a Smoljar s Martinesm za sebou nechali i Japonce Iwasu, na kterého komisaři beztak uvalili 5 sekundovou penalizaci za opuštění trati.
Závěrečná kola patřila duelu o vítězství mezi juniorem Renaultu Victorem Martinsem s chráněncem SMP Racingu, Smoljarem. V posledním kole to byl skutečně výborný Alexander Smoljar, kdo si povedeným manévrem zajistil první místo v jednom z nejlepších závodů éry „moderní F3“. Logan Sargeant dojel Charouz Racing Systemu těsně za polemanem Williamsem pro dobré čtvrté místo před domácím Novalakem a sílejícím Correou.
Překvapivě bledí zůstali favorité, kteří ovládli včerejší kvalifikaci: Frederik Vesti dojel jen 15. a Dennis Hauger 9. Ještě horším výsledkem skončil první francouzský závod pro Reshada de Geruse (19.), Enza Fittipaldiho (21.) a Romana Staňka (26.). Ještě dnes ovšem dostanou příležitost k nápravě: druhý sprint vystartuje 16:40h.
Výsledek 1. sobotního sprintu F3 v Le Castelletu:
- Alexander Smoljar, ART
- Victor Martins. MP
- Calan Williams, Jenzer
- Logan Sargeant, Charouz Racing System
- Clement Novalak, Trident
- Juan Manuel Correa, ART
- Jack Doohan, Trident
- Ayumu Iwasa, Hitech
- Dennis Hauger, Prema
- Oliver Caldwell, Prema
19. Reshad de Gerus, Charouz Racing System
21. Enzo Fittipaldi, Charouz Racing System
26. Roman Staněk, Hitech