Shrnutí prvních předsezonních testů

Shrnutí prvních předsezonních testů

Pojďme se ohlédnout za úvodními letošními předsezonními testy.

Včera se uskutečnil poslední den úvodních předsezonních testů, které odstartovaly v pondělí. Jejich průběh ovšem podstatně ovlivnily povětrnostní podmínky a to zejména ve středu, kdy v Barceloně nejen pršelo, ale dokonce také sněžilo, kvůli čemuž se na trati objevilo pouze pět stájí a to jenom na pár kol.

Během čtyř testovacích dnů se na okruhu Circuit de Catalunya objevilo dohromady 22 pilotů. Kromě závodních pilotů byly do předsezonních příprav zapojeni rovněž dva testovací piloti. Posadit vedle závodních pilotů do kokpitu ještě třetího jezdce se rozhodli u Force Indie a také u Williamsu. Zatímco Indové nominovali pro zahajovací den testů svého vývojového jezdce Nikitu Mazepina, stáj z Grove umožnila najet další kilometry svému novému rezervnímu jezdci Robertu Kubicovi, jehož cílem i přes letošní neúspěch v souboji o závodní sedačku se Sergejem Sirotkinem zůstává i nadále navrát do královny motorsportu. Polák byl nasazen v úterý a ve středu. Zatímco v úterý vystřídal pro odpoledne ve voze Sirotkina a během 48 odjetých kol si připsal sedmý nejrychlejší čas, do středečního testovacího programu zasáhlo nepříznivé počasí a Kubica absolvoval jen jedno jediné kolo.

Nejrychlejší kolo úvodních předsezoních testů bylo zajeto během verejšího posledního testovacího dne. Zasloužil se o něj úřadující šampion Lewis Hamilton. Maximum včerejšího dne mělo hodnotu 1:19,333. Pořadí na prvních dvou místech je v této statistice shodné s prvními dvěma pozicemi v konečném pořadí loňské sezony. Druhým nejrychlejším pilotem testů se stal totiž Sebastian Vettel. Kolo pilota Ferrari bylo o zhruba tři desetiny pomalejší než Hamiltonův nejrychlejší čas. Němec ovšem na rozdíl od Hamiltona zajel toto kolo na měkké směsi pneumatik, zatímco Hamilton měl během svého včerejšího nejrychlejšího kola obuty pneumatiky střední specifikace. Velmi sympatický je výkon Stoffela Vandoorna. Pilot Mclarenu totiž zajel třetí nejrychlejší čas testů. Nelze však tomuto výkonu přikládat přehnaně veliký význam, neboť piloti Mclarenu zajeli svá nejrychlejší kola převážně na hyperměkkých pneumatikách a ani Belgičanovo maximum není výjimkou. Vysoko se v tabulce nejrychlejších kol umístil také pilot stáje Haas Kevin Magnussen, který včera zajel na superměkkých pneumatikách čtvrtý nejrychlejší čas dne a zároveň šestý nejrychlejší čas celých testů, čímž od sebe v žebříčku nejrychlejších kol rozdělil piloty Red Bullu. Žádnými výrazně rychlými časy se během tohoto týdne v Barceloně neprezentovala Force India, která v posledních dvou letech obsadila celkovou čtvrtou pozici v Poháru konstruktérů. Zatímco Esteban Ocon byl až šestnáctým nejrychlejším mužem testů, Sergio Perez sedmnáctým a Nikitovi Mazepinovi, který dostal příležitost v pondělí a odjel pouze 22 kol, patří v této statistice dokonce poslední pozice. I zde ovšem platí to samé jako v případě Mclarenu. Dá se předpokládat, že Force India se nesoustředila na zajíždění nejrychlejších kol a svou skutečnou formu zatím neodhalila. S testy může být spokojen také Robert Kubica. Ten dokonce zajel rychlejší čas než závodní pilot Williamsu Sergej Sirotkin.

nejrychlejší časy prvních předsezonních testů-jezdci
pořadí jezdec stáj čas specifikace pneumatik
1. Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas Motorsport 1:19,333 střední
2. Sebastian Vettel Scuderia Ferrari 1:19,673 měkká
3. Stoffel Vandoorne Mclaren F1 Team 1:19,854 hyperměkká
4. Valtteri Bottas Mercedes AMG Petronas Motorsport 1:19,976 střední
5. Daniel Ricciardo Aston Martin Red Bull Racing 1:20,179 střední
6. Kevin Magnussen Haas F1 Team 1:20,317 superměkká
7. Max Verstappen Aston Martin Red Bull Racing 1:20,326 střední
8. Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari 1:20,506 měkká
9. Nico Hülkenberg Renault Sport Formula One Team 1:20,547 měkká
10. Fernando Alonso Mclaren F1 Team 1:20,929 hyperměkká
11. Carlos Sainz jr. Renault Sport Formula One Team 1:20,940 střední
12. Lance Stroll Williams Martini Racing 1:21,142 měkká
13. Pierre Gasly Red Bull Toro Rosso Honda 1:21,318 měkká
14. Robert Kubica Williams Martini Racing 1:21,495 měkká
15. Sergej Sirotkin Williams Martini Racing 1:21,822 měkká
16. Esteban Ocon Sahara Force India F1 Team 1:21,841 měkká
17. Sergio Perez Sahara Force India F1 Team 1:21,973 měkká
18. Brendon Hartley Red Bull Toro Rosso Honda 1:22,371 střední
19. Romain Grosjean Haas F1 Team 1:22,578 měkká
20. Charles Leclerc Alfa Romeo Sauber F1 Team 1:22,721 měkká
21. Marcus Ericsson Alfa Romeo Sauber F1 Team 1:23,408 měkká
22. Nikita Mazepin Sahara Force India F1 Team 1:25,628 střední

 

Podíváme-li se na pořadí nejrychlejších kol z pohledu týmů, nejrychlejší byl v testech vládce posledních sezon Mercedes. Druhou pozici obsadilo Ferrari a třetí Mclaren, který ovšem, jak již bylo zmíněno, dosáhl svého nejrychlejšího času na hyperměkkých pneumatikách. Na velmi solidní pozici se díky Kevinu Magnussenovi nachází americká stáj Haas. Až předposlední devátá příčka patří Force Indii.

nejrychlejší časy prvních předsezonních testů-týmy
pořadí stáj čas specifikace pneumatik
1. Mercedes AMG Petronas Motorsport 1:19,333 střední
2. Scuderia Ferrari 1:19,673 měkká
3. Mclaren F1 Team 1:19,854 hyperměkká
4. Aston Martin Red Bull Racing 1:20,179 střední
5. Haas F1 Team 1:20,317 superměkká
6. Renault Sport Formula One Team 1:20,547 měkká
7. Williams Martini Racing 1:21,142 měkká
8. Red Bull Toro Rosso Honda 1:21,318 měkká
9. Sahara Force India F1 Team 1:21,841 měkká
10. Alfa Romeo Sauber F1 Team 1:22,721 měkká

 

Velmi zajímavý je ovšem pohled na tabulku počtu odjetých kol. Pomyslný titul nejpilnějšího jezdce prvních předsezonních testů totiž získal pilot Toro Rosso Pierre Gasly. Francouz absolvoval celkem 229 kol. Kdo by to byl před začátkem testů řekl, že nejvíce kol na okruhu Circuit de Catalunya odjede jezdec závodící ve voze poháněným motorem Honda. Druhý největší počet kol si připsal Sebastian Vettel. Ten odjel dohromady 218 bodů. Hranici 200 odjetých kol překonal také pilot Mercedesu Valtteri Bottas, který si připsal pouze o šest kol méně než Vettel. Mnoha pilotům zabránilo v ujetí větší vzdálenosti středeční nevlídné počasí.

počet odjetých kol během prvních předsezonních testů v Barceloně-jezdci
pořadí jezdec stáj počet odjetých kol
1. Pierre Gasly Red Bull Toro Rosso Honda 229
2. Sebastian Vettel Scuderia Ferrari 218
3. Valtteri Bottas Mercedes AMG Petronas Motorsport 212
4. Carlos Sainz jr. Renault Sport Formula One Team 151
5. Stoffel Vandoorne Mclaren F1 Team 147
6. Marcus Ericsson Alfa Romeo Sauber F1 Team 143
7. Charles Leclerc Alfa Romeo Sauber F1 Team 140
8. Kevin Magnussen Haas F1 Team 131
9. Sergej Sirotkin Williams Martini Racing 126
10. Nico Hülkenberg Renault Sport Formula One Team 122
11. Fernando Alonso Mclaren F1 Team 113
12. Daniel Ricciardo Aston Martin Red Bull Racing 107
13. Max Verstappen Aston Martin Red Bull Racing 102
14. Lance Stroll Williams Martini Racing 100
15. Brendon Hartley Red Bull Toro Rosso Honda 95
16. Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas Motorsport 94
17. Esteban Ocon Sahara Force India F1 Team 79
18. Sergio Perez Sahara Force India F1 Team 65
19. Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari 57
20. Romain Grosjean Haas F1 Team 55
21. Robert Kubica Williams Martini Racing 49
22. Nikita Mazepin Sahara Force India F1 Team 22

Toro Rosso se v počtu odjetých kol umístilo na první pozici i mezi týmy. K výkonu 229 odjetých kol nejpilnějšího jezde testů Pierra Gaslyho přidal dalších 95 Francouzův týmový kolega Brendon Hartley. Toro Rosso tak během testů absolvovalo celkem 324 kol. Jedná se sice pouze o předsezonní testování, nicméně fakt, že tým závodící s motorem Honda je nejpilnější stájí prvních testů naznačuje, že spolehlivost pohonných jednotek japonského dodavatele dosáhla velkého zlepšení. Hranici 300 kol překročil během testů také Mercedes. Lewis Hamilton a Valtteri Bottas odkroužili celkem 305 kol a německá stáj se stala druhou nejpilnější stájí. Třetí největší počet odjetých kol má na svém kontě Alfa Romeo Sauber(283 kol). Velmi slušných 260 kol si připsal Mclaren. Stáji z Wokingu sice v pondělí zkomplikovalo testovací program upadlé kolo na voze Fernanda Alonsa, v úterý se zase musela potýkat s potížemi na výfukovém systému a ve středu odjela pouhých 11 kol kvůli špatnému počasí, v porovnání s předchozími třemi roky se ale jistě jedná o posun vpřed. Druhý nejmenší počet odjetých kol si připsal Red Bull. Pro rakouskou stáj první testy neproběhly hladce. V pondělí sice Daniel Ricciardo zvítězil a byl zároveň nejpilnějším pilotem dne, v úterý ale šampiony z let 2010,2011,2012 a 2013 postihl únik paliva, ve středu kvůli počasí odkroužil pouhá dvě kola a ani včerejší závěrečný den nelze označit za příliš povedený, neboť Max Verstapen včera odjel nejmenší počet kol ze všech a také byl příčinou jedné z trojice červených vlajek, když dvě hodiny před koncem opustil trať. Ještě méně kol než Red Bull absolvovala Force India. Indickou stáj potkaly komplikace hned během úvodního dne, kdy její vývojový jezdec Nikita Mazepin skončil po 22 kolech mimo trať a čtvrtý nejlepší tým loňské sezony zbrzdila také středa, kdy na trati panovaly pomínky nevhodné pro testování a Force India se na trati neukázala.

počet odjetých kol během úvodních předsezonních testů v Barceloně
pořadí stáj počet odjetých kol
1. Red Bull Toro Rosso Honda 324
2. Mercedes AMG Petronas Moorsport 306
3. Alfa Romeo Sauber F1 Team 283
4. Scuderia Ferrari 275
5. Williams Martini Racing 275
6. Renault Sport Formula One Team 273
7. Mclaren F1 Team 260
8. Aston Martin Red Bull Racing 209
9. Haas F1 Team 186
10. Sahara Force India F1 Team 166

 

Druhé a zároveň poslední předsezonní testy startují v Barceloně již v úterý 6.března a potrvají do pátku 9.března. Pro druhé předsezonní testování vypadá předpověď počasí již mnohem lépe a počasí by tak již nemuselo týmy omezovat.

 

 

 

Sdílejte na:
Zavřít