Esteban Ocon odhalil, že se jeho sedadlo rozlomilo poté, co byl při nehodě v první zatáčce vymrštěn čtyři metry do vzduchu. Z Velké ceny Maďarska tak nehoda vyřadila oba monoposty týmu Alpine.
Kuan-jü Čou, pilot Alfy Romeo, zřejmě spustil anti-stall, když se po vydařené sobotní kvalifikaci pokoušel odstartovat z páté pozice. Když se snažil vzpamatovat, při brždění do první zatáčky narazil do zadní části monopostu Daniela Ricciarda. Náraz způsobil řetězovou reakci a AlphaTauri vymrštila do vzduchu monopost Estebana Ocona, který poté dopadl na týmového kolegu Pierra Gaslyho.
Pierre Gasly na konci prvního kola zajel do boxů. Chyběla mu zadní pravá pneumatika, zadní křídlo bylo taktéž poškozeno a měl díru v karoserii krytu motoru. V závodě nemohl pokračovat a v následujícím kole byl do boxů povolán i Esteban Ocon. Ten poté odhalil, že jeho sedadlo se rozlomilo na dvě poloviny. Pilot Alpinu skončil ve zdravotním středisku, naštěstí bez zranění.
„V první zatáčce jsme utrpěli velký náraz. Je to chyba Kuan-jüa Čoua, který byl vzadu. Vedlo to k zásahu. Vzlétl jsem, nevím, tři, čtyři metry na zadních kolech. Když jsem přistál, došlo k velkému nárazu. Moje sedadlo se rozlomilo na dva kusy, a to vypovídá o tom, jak velký dopad to byl,“ řekl o nehodě Esteban Ocon.
„Bohužel, oba monoposty odstoupily. To jsou následky závodění ze zadních pozic. Lidé mají tendenci více riskovat. Věděli jsme to a dnes jsme tím utrpěli. Příští týden budeme závodit, a to je dobře, protože na tento víkend můžeme zapomenout.“
Kuan-jü Čou za způsobení nehody dostal penalizaci pěti sekund a k tomu dva trestné body. Stevardi tento trest odůvodnili tím, že svým jednáním spustil řetězovou reakci. „I když se jednalo o incident v prvním kole, kde je dán určitý prostor pilotům, kteří uprostřed startovního pole uvíznou, tento incident mezi ně nepatřil. Čou (Kuan-jü – pozn. red.) se pomalu rozjížděl a jednoduše nezpomalil, když se blížil k první zatáčce, což mělo za následek zbytečnou kolizi,“ stevardi dodali.
Pierre Gasly, který startoval z patnácté pozice, zaznamenal zklamání celého týmu po silném úvodním startu, ale uznal, že Alpinu celý víkend chybělo tempo a dostatečná rychlost. Šéf týmu Otmar Szafnauer řekl, že do první zatáčky to bylo jako při bowlingu. Rozlomené sedadlo okomentoval: „Jsou lehké, vyrobené z karbonu, takže když do nich narazíte správným způsobem, rozlomí se.“