Sanchez: Následující vylepšení bude základem příštího vozu

Sanchez: Následující vylepšení bude základem příštího vozu

David Sanchez, výkonný technický ředitel Alpinu, prozradil, že vylepšení, které přijde po letní přestávce poslouží jako základ pro monopost na příští sezónu. I přes nedávné změny v anglo-francouzském týmu si Sanchez myslí, že na příchod nových pravidel na sezónu 2026 jsou velice dobře připraveni.

Alpine byl před aktuální sezónou nucen změnit koncept vozu, protože monopost A523 (vůz ze sezóny 2023 – pozn. red.) dosáhl svého stropu. To se však anglo-francouzskému týmu nepovedlo, jelikož se v Bahrajnu zjistilo, že letošní monopost A524 trpí nadváhou a byl nejpomalejším monopostem na startovním roštu.

Tým z Enstone od Bahrajnu vyřešil své problém s nadváhou a povedlo se mu získat 11 bodů, přičemž se nachází na osmém místě v Poháru konstruktérů před Williamsem a Sauberem.

Alpine přivezl do Belgie kromě nového zbarvení, které odkazovalo na premiéru filmu Deadpool a Wolverine, balíček vylepšení, konkrétně nový kryt motoru, brzdové kanály, zadní křídlo a křidélka u difuzoru.

David Sanchez, který do Alpinu dorazil v letošní sezóně z McLarenu a stal se výkonným technickým ředitelem týmu, vysvětlil, že tato vylepšení jsou zamýšlena na celou sezónu, nejen na specifické tratě.

„Takže to, co dnes vidíte, všechny změny jsou, řekl bych, celosezónní upgrady, nikoliv specifické pro jednotlivé tratě,“ řekl Sanchez médiím ve Spa-Francorchamps.

„Je tu jen nové zadní křídlo, které ještě není na voze, což je specifické pro danou trať. Zbytek, který je evolucí předního křídla, karoserie, zadního brzdového kanálu, je určený pro všechny tratě. Takže křídlo, které bychom mohli vyzkoušet v závislosti na podmínkách, je to, které Alpine použije tady (ve Spa – pozn. red.), na Monze a v Las Vegas.“

Na otázku, zda se vývoj urychlil, francouzský inženýr odpověděl: „Neřekl bych, že se to uspěchalo. Ale určitě se na to v rámci systému velmi tlačilo.“

Bývalý inženýr Ferrari a McLarenu prozradil, že Alpine plánuje po letní přestávce přivézt další balíček vylepšení, který bude základem pro vůz na sezónu 2025.

„Myslím, že otázkou číslo jedna je pro všechny najít více přítlaku a pokusit se odstranit některé anomálie, které můžeme pozorovat u současného vozu.“

„Takže tento balíček je zaměřen hlavně na větší přítlak. Je to tedy první krok v přípravách. Máme ještě jeden, který bude větší, a ten bude základem pro příští rok. Takže na letošním autě toho uděláme víc. Na tomto (vylepšení, které dorazilo ve Spa – pozn. red.) pracujeme od prvního dne. To druhé je rozšíření, přičemž využijeme trochu víc času, abychom se dostali dál.“

Na otázku, kdy lze očekávat další balíček vylepšení, když se koncem srpna znovu rozjede sezóna formule 1 v Zandvoortu, Francouz sdělil: „Několik závodů po přestávce.“

Nyní již bývalý šéf Alpinu Bruno Famin, jehož v čele týmu nahradil Oliver Oakes, se pokoušel udělat o zrušení motorového oddělení ve Viry a chtěl přejít na pohonnou jednotku Mercedes, čímž by už Alpine nebyl tovární stájí, ale pouze zákaznickým týmem.

Navzdory změnám v týmu však Sanchez trvá na tom, že Alpine má v Enstone vše připraveno k tomu, aby po příchodu nových pravidel v roce 2026 zkonstruoval konkurenceschopný monopost.

„Z hlediska infrastruktury měl tým už nyní dobře rozpracované plány. Společně jsme se podívali na to, jestli je třeba upřednostnit některé prvky před jinými. Myslím, že tam, kde se nyní nacházíme, je plán, který máme, pokud se podívám na rok 2026 a dále, měli bychom být v dobré pozici. Teď je nejdůležitější, abychom s tímto a následujícím vozem vše nasměrovali správným směrem a vybudovali v týmu větší důvěru.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formule 1 mě upoutala, když jsem jako malý sledoval souboje Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa. Od té doby jsem se začal o královnu motorsportu více zajímat a propadl jsem tomu. Baví mě čtení knih o historii tohoto sportu a biografie bývalých jezdců F1.

Další články autora →