
Nabídka od Ferrari se neodmítá. To si myslel i Carlos Sainz, když před lety kývl na nabídku z Maranella a opustil stáj McLaren. Dnes uznává, že kdyby zůstal, mohl by bojovat o mistrovský titul. Španělský pilot toho prozradil mnohem více.
Ačkoli je Carlos Sainz teprve v 11. roce své kariéry ve formuli 1, již závodil za polovinu týmů na startovním roštu, když začínal v Toro Rosso, poté vystřídal Renault, McLaren, Ferrari a nyní závodí za Williams.
Žádný z těchto přestupů mu však nepřinesl mistrovský titul. Ve skutečnosti dnes uznává, že jeden z nich ho možná stál šanci na první titul mistra světa. Sainz strávil dvě sezóny v týmu McLaren po boku Landa Norrise. V obou ročnících se radoval z pódiových umístění, což mu pokaždé zajistilo konečné šesté místo v celkovém hodnocení jezdců. Pak přišla nabídka od Ferrari.
Přestože Ferrari v sezóně 2020 zaostávalo a poprvé od roku 2014 nezískalo jediné pódium, zatímco McLaren skončil celkově třetí, Španěl byl přesvědčený, že tuto příležitost musí využít.
„Se vší úctou a obdivem k McLarenu, který je druhým nejlepším týmem v historii, když Ferrari zaklepe na dveře, navíc tým, který vyhrál v roce 2019 tři závody, není o čem přemýšlet,“ řekl tehdy Sainz.
Zpětný pohled je však krutý. Ferrari stále usiluje o svůj první titul mistra světa jezdců od roku 2007 a první titul mistra světa konstruktérů od roku 2008, zatímco McLaren je úřadujícím mistrem týmů a očekává se, že v této sezóně dosáhne double.
Jediným výsledkem, o kterém se ještě rozhodne, je, zda titul mistra světa získá Sainzův bývalý týmový kolega z McLarenu Lando Norris, nebo Oscar Piastri.
Sainz se domnívá, že kdyby byl stále v McLarenu, bojoval by o titul.
„Ty dva silné roky v McLarenu byly možná nejlepší v mé kariéře, kdy jsem z vozu vytěžil maximum,“ popsal španělský pilot. „Kdybych zůstal, teď bychom bojovali o mistrovství světa. Bylo to první místo ve formuli 1, kde jsem se opravdu cítil milován, podporován a přijímán všemi. Posílilo to mou sebedůvěru a umožnilo mi to růst jako jezdec.“
„Myslím, že každý jezdec v mé pozici by během éry McLarenu, která už není aktuální, dostal nabídku od Ferrari a musel by do Ferrari jít. Nemůžete říct ne,“ řekl Sainz. „Chtěl jsem sobě i všem dokázat, že si zasloužím být tam, bojovat o pódiová umístění a vítězství.“
Sainzova pouť ve formuli 1 ho nakonec zavedla do Grove a nyní závodí za Williams. Víceletou smlouvu s týmem podepsal poté, co ho Ferrari propustilo, aby uvolnilo místo pro Lewise Hamiltona. A přestože se přesunul z horní poloviny startovního roštu do té spodní, Sainz věří, že právě kapitola u Williamsu může definovat jeho kariéru.
Sezóna 2025 je pro něj zatím těžká, jelikož se mu nedaří přizpůsobit se vozu FW47. Příští rok ale čeká Formuli 1 obrovský restart s kompletně novými vozy a motory. Sainz sní o pódiových umístěních a třeba i o vítězství.
„Ve Williamsovi se mi daří velmi dobře a myslím, že je to pro mou budoucnost velmi dobré místo,“ řekl. „Pokud se nám podaří Williams vrátit zpět na vrchol a jednoho dne dosáhnout pódiového umístění nebo vítězství, bylo by to něco, z čeho bych měl největší radost, je to můj životní projekt.“