Ačkoliv během tréninků vypadaly silně, zaostaly v kvalifikaci Mercedesy na sedmém a osmém místě. George Russell si myslí, že za špatným výkonem pilotů Stříbrných šípů stojí poskakování vozu.
George Russell se během tréninků na Velkou cenu Saúdské Arábie vždy umístil v první čtveřici, v kvalifikaci se ale trápil, a i na nové pneumatice skončil až na sedmém místě. Doufá, že Mercedes brzy vyřeší příčinu.
„Je to velká škoda. Moje první kolo na použitých pneumatikách bylo velmi dobré. Celý víkend se cítím silně, s novou pneumatikou jsem získal v deváté zatáčce dvě desetiny a pak jsem to ztratil v desáté zatáčce. Takže si myslím, že čtvrté místo bylo to, na co měl dnes vůz ve skutečnosti potenciál. Ale stále se snažíme najít ten ideální bod nastavení, protože v Bahrajnu ve druhém tréninku jsme měli první dvě místa. Včera jsme byli opravdu silní, P2, P4 a P3, a dnes jsme udělali krok nazpět a v Bahrajnu se nejspíše stalo to samé. Takže nejdříve se musíme pokusit zjistit, proč tomu tak je a vyladit to.“
I Lewis Hamilton, Russellův týmový kolega, se celý víkend potýkal s problematickou zadní částí vozu a v posledním tréninku vyzkoušel více zatížit zadní křídlo. Russell si ale nemyslí, že to je příčinou potíží Mercedesu. Více ho trápilo poskakování a narážení vozu o trať. Přes noc však prý nijak vůz nepřenastavovali.
„Ne, myslím, že jsme více testovali. Musíme se podívat na data. Myslím, že to je tím, jak se vyvíjí trať a zatáčky projíždíte rychle. Auto se blíží k zemi a zvyšuje se odrážení. A to bylo nejspíš mým problémem v kvalifikaci,“ myslí si Russell.
„Nedokázal jsem je projet vysokou rychlostí, aniž bych se dotkl země. A proto mi to ujelo v desáté zatáčce. Zatočil jsem, auto narazilo do země a já vyletěl. Protože jsem o zatáčkou projížděl asi o 10 kilometrů za hodinu rychleji než kdykoliv jindy během víkendu. Takže to je ta rovnováha. A příště budeme muset myslete víc do budoucnosti.“
Snad to však pro Stříbrné šípy neznamená, že se vrací porpoising, se kterým se tým potýkal v roce 2022. Russell přiznává, že se do budoucna možná budou muset vzdát trochu výkonu.
„Myslím, že se o autě stále učíme, možná jen musíme najít lepší kompromis. Honíme se za přítlakem, ale asi nám ten přítlak nestojí za ty ztráty, které přijdou s poskakováním. Jak už jsem řekl, místy jsme měli opravdu dobré tempo. Včera jsme vjeli do prvního tréninku a od začátku jsme byli na nejtvrdší pneumatice nejrychlejší, a pak se to najednou jakoby zpomalilo,“ přemýšlel Brit.
„V Bahrajnu jsme byli v pátek opravdu rychlí a pak se zdálo, že jsme v sobotu zpomalili. Musíme tomu přijít na kloub a jak jsem řekl, možná musíme najít jiný kompromis.“
Přesto je Russell přesvědčený, že v závodě bude Mercedes silný. Starosti mu ale také dělá blízké pronásledování jiných vozů během závodu.
„No, naše závodní tempo vypadá silně. Jedinou výzvou tady v Džiddě je to, že není lehkou tratí na předjíždění. Ačkoliv tady máte tři DRS zóny, ve dvacáté druhé zatáčce nemůžete úplně předjíždět. A teď se zdá, že bude těžké pronásledovat auta. A v závodě s jednou zastávkou není takový rozdíl v pneumatikách jezdců. Takže vše ukáže čas. Jsem si jistý, že budeme rychlejší než McLaren a Aston Martin. Jsme opravdu rychlí na rovinkách, což jsme nemohli říct už dva roky.“