Rosberg pochválil McLaren za hledání šedých zón v pravidlech

Rosberg pochválil McLaren za hledání šedých zón v pravidlech

Mistr světa z roku 2016, Nico Rosberg, pochválil McLaren za maximální využití šedých zón v pravidlech, po tom, co jejich zadní křídlo vyvolalo rozruch mezi týmy a Mezinárodní automobilovou federací.

Po Velké ceně Ázerbájdžánu bylo hlavním předmětem diskuze zadní křídlo McLarenu. Ze záběrů bylo vidět, jak se horní a spodní část rozděluje a vytváří štěrbinu. To se děje hlavně na rovinkách a tento „vynález“ tak snižuje odpor a zvyšuje výkon, proto ho mnozí nazvali jako mini DRS.

Na popud ostatních týmů se na to podívala i Mezinárodní automobilová federace, která shledala zadní křídlo legálním, ovšem o den později požádala McLaren, aby své křídlo upravili. To také udělali, ale ani jeho úprava je nezastavila od zisku pole position a následného vítězství v Singapuru.

Mezi hlavními aktéry, u kterých vzbudilo zadní křídlo obavy, patří poradce Red Bullu Helmut Marko a šéf týmu Ferrari Fred Vasseur. Naopak šéf Red Bullu, Christian Horner, a technický ředitel, Pierre Waché, se ve čtvrtek před VC Singapuru sešli s Nikolasem Tombazisem, technickým ředitelem FIA, aby vyjádřili své obavy.

„No, efekt je naprosto nulový,“ trval na svém Stella pro Sky po kvalifikaci v souvislosti se změnou zadního křídla. „Myslím, že jsme to dnes viděli.“

„Pro nás je to jen dobrá zpráva, že se naši soupeři takovými věcmi rozptylují, protože to znamená, že se nesoustředí sami na sebe. A pro nás je to prostě výhoda. Takže nám naprosto vyhovuje, že je to tak trochu zavádějící informace, které se někdo chytá.“

„Křídlo je legální. Není to žádné téma, opravdu. Myslím si, že je to jen příběh, ale vypadá to, že každý hledá nějaké příběhy. To je dobře. Je to pro nás dobré. Soustředíme se na sebe, stojíme nohama na zemi, stále dodáváme vylepšení, a to je to, co děláme. A pak se bavíme na trati.“

Naopak Nico Rosberg pochválil McLaren za to, že hledají mezery v pravidlech.

„Jsou to oni, kdo nejvíce posouvá hranice,“ řekl Nico Rosberg. „Maximálně využívají šedé zóny zákonnosti. Co se týče zadního křídla, víme, že všechny týmy to dělají na předním křídle, a proslýchá se, že McLaren tam také posouvá hranice. A to je pro mě také známka toho, že na to prostě tlačí, víte, protože to je to, co musíte dělat, když hledáte výkon, posunout ty hranice.“

Lando Norris opět dominoval i v Singapuru, kde do cíle dojel s náskokem 21 sekund na Maxe Verstappena. Svůj náskok v Poháru jezdců stáhl na 52 bodů.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Od února 2022 publikuje na Svět Formule a spravuje sociální sítě. Formuli 1 sleduje od roku 2020.

Další články autora →