Australský závodník se už konečně začíná sžívat s autem a šlapat svému týmovému kolegovi Hülkenbergovi na paty, který si uvědomuje, že to s Ricciardem nebude mít vůbec jednoduché.
Daniel Ricciardo se v úvodních závodech sezóny 2019 s novým vozem poměrně pral a proto na svého nového týmového kolegu Nica Hülkenberga ztrácel jak v kvalifikacích, tak i závodech. Ovšem v posledním závodě v Číně už Australan vypadal mnohem jistěji, což se projevilo i na výsledcích.
„Daniel se ještě nachází ve fázi sžívání se autem a týmem,“ připomíná německý závodník a zdůrazňuje, že pro Ricciarda byl přestup k Francouzům krokem zpět, neboť přestoupil z top týmu do stáje, která bojuje o příčky ve středu pole: „Zpravidla to trvá déle, než si mnoho lidí myslí, obzvlášť tehdy, když přesednete z lepšího auta do auta, které není tak konkurenceschopné. Musíte se adaptovat, když se pohybujete ve středu pole a nebojujete o příčky na čele. Daniel si na všechno zvyká a pomalu se dostává do tempa. Nepochybuji o tom, že mi brzo přidělá vrásky na čele.“
Rodák z Perthu si pochopitelně nemohl s sebou odnést spoustu cenných informací, které se mu za léta v rakouské stáji dostalo. „Je pravda, že jsem přinesl z Red Bullu do Renaultu cenné zkušenosti. Ale problémem je, že většinu z toho jsem musel zapomenout, protože auto je zcela odlišné. Proto jsem musel najít nový způsob, jak jej zkrotit.“
29letý závodník přiznává, že ovládání R.S.18 stále nemá v malíku. Problémy má zejména s brzděním. Ricciardo je známý tím, že se snaží brzdit co nejpozději, jenže žlutý vůz na takovýto jízdní styl není přizpůsobený.
„Během zimních testů v Barceloně i při domácím závodě v Melbourne jsem jezdil jako v Red Bullu, takže jsem najížděl do zatáček ve velké rychlosti, protože jsem důvěřoval stabilní zadní části. Ale takhle to s Renaultem nejde.“
„Zároveň nechci změnit svůj styl jízdy, konečně chci být agresivní na brzdách. Ale pro to potřebuji autu plně důvěřovat, a to se na brzdách prostě ještě neděje. Kola se mi protáčejí na místech, kde se mi dřív neprotáčela. Stále hledám hranici. Nemusím kvůli tomu měnit svůj styl, jen se musím přizpůsobit.“
„Důvodem pokroků v oblasti rychlosti je, že dostávám lepší cit pro brzdy. Má to také co do činění se zkušenostmi. Čím déle s Renaultem jezdím, tím je to lepší a čím víc dostávám jízdní styl do malíku, obzvlášť na brzdách, tím mám i větší důvěru. Věřím, že s větším počtem kilometrů v autě přijde i přirozený cit pro řízení, který jsem měl během závodů v red bullu.“