Dr. Helmut Marko, poradce Red Bullu pro motorsport, potvrdil, že rudí býci byli jediným týmem, který byl ochoten dát minulou sezónu šanci Danielu Ricciardovi. Marko potvrdil, že Ricciardo už nebyl tím samým pilotem, který vyhrál sedm závodů v barvách týmu z Milton Keynes.
Kariéra Daniela Ricciarda v F1 se zdá být u konce, protože minulý týden bylo oznámeno, že ho ve zbývajících šesti závodech nahradí v týmu VCARB Liam Lawson.
Ricciardo už při příjezdu do Singapuru připustil, že existuje možnost, že by VC Singapuru mohla být jeho posledním závodem, a i jeho chování po závodě, když se loučil s týmem, naznačoval jeho konec v týmu.
VCARB nakonec o jezdecké výměně informoval až ve čtvrtek. Australan byl o tom kroku informován a Lawson prozradil, že o tomto kroku věděl už dva týdny předem.
Dr. Helmut Marko, který údajně chtěl, aby k této výměně došlo už v červnu, hájil Red Bull tím, že to byl jediný tým, který Ricciardovi umožnil vrátit se do formule 1.
„Dostal druhou šanci, kterou by mu nikdo jiný nedal. A to za předpokladu, že by byl možný návrat do týmu Red Bull Racing, pokud by podával dostatečně dobré výkony,“ řekl Marko.
Australský pilot se v loňské sezóně vrátil do rodiny Red Bullu, a to do týmu VCARB a chtěl dokázat, že má na to, aby povýšil do áčkového týmu, s nimiž vyhrál sedm závodů. Bývalý pilot McLarenu nedokázal zajíždět konzistentní výsledky a za týmovým kolegou Júkim Cunodou po 18 závodech zaostal o 10 bodů.
„Potřebný výkon však přišel pouze dvakrát, jednou čtvrtým místem v letošním sprintu v Miami a loni v Mexiku (Ricciardo skončil sedmý – pozn. red.). Jinak tam ta rychlost nebyla a konzistentnost také ne. Chyběla celková výkonnost, která by ospravedlnila povýšení do týmu Red Bull Racing. Ale právě o tom to celé bylo,“ doplnil poradce Red Bullu pro motorsport.
Rakušan uvedl, že kdyby sami věděli, v čem byl problém, tak by Ricciardovi pomohli a prozradil, že 35letý rodák z Perthu už nebyl tím pilotem, jakým byl kdysi v Red Bullu.
„Kdybychom věděli, proč jeho výkon nebyl tak dobrý, jaký by měl být, udělali bychom vše pro to, abychom to změnili. Ale stejný instinkt zabijáka už se prostě neprojevil. Byl proslulý svým nekompromisním předjížděním a brzděním na poslední chvíli. Jenže ani to už nebylo ono.“