Red Bull zahájil formální jednání s Hondou o dodávce motorů

Red Bull zahájil formální jednání s Hondou o dodávce motorů

Poradce týmu Dr. Helmut Marko se před víkendem Velké ceny Ázerbájdžánu sešel s představiteli japonské automobilky, aby jednali o možnostech budoucí spolupráce. Klíčovým by nyní měl být závod v Kanadě, kde by se měla představit nejnovější vylepšení jak Hondy, tak Renaultu.

Red Bull a Honda se poprvé formálně sešly, aby spolu jednaly o možné dodávce pohonných jednotek. Současná smlouva s Renaultem týmu z Milton Keynes vyprší na konci letošního roku, přičemž díky sesterské stáji Toro Rosso, jež je letos výhradním zákazníkem Hondy, může zblízka sledovat výkonnostní vývoj obou značek.

Dr. Helmut Marko, poradce Red Bullu v oblasti motorsportu, se před Velkou cenou Ázerbájdžánu sešel s Masašim Jamamotem, šéfem oddělení motorsportu na straně Hondy. Jednalo se o první formální schůzku zmíněných dvou stran o možné dodávce a podmínkách, za kterých by nová dohoda mohla být podepsána.

Klíčovou se nyní může ukázat červnová Velká cena Kanady, kam Renault plánuje výrazné vylepšení své pohonné jednotky. O stejném víkendu by přitom k podobnému tahu mohla sáhnout také Honda, Red Bull tak bude moci v přímém přenosu sledovat rozdíl ve výkonnostním posunu obou značek, aby se nakonec mohl definitivně rozhodnout, koho si zvolí za partnera pro rok 2019.

30. dubna 2018

Red Bull s motory Honda v letech 2010-2013 vyhrál čtyři jezdecké a konstruktérské tituly, od začátku hybridní éry v roce 2014 však zvítězil pouze v devíti velkých cenách. Triumf Daniela Ricciarda v Číně sice znamenal, že Red Bull letos poprvé v novodobé éře vyhrál závod dříve než Mercedes, úvodní čtyři víkendy ale přinesly také několik závažných problémů se spolehlivostí.

Honda mezitím potřebuje zlepšit zejména výkonnost a účinnost svého hybridního systému, který stále zaostává za konkurencí. Japonský výrobce od svého návratu do F1 v roce 2015 nevyhrál žádný závod, přestože McLaren v loňském roce tvrdil, že má nejlepší šasi ve startovním poli.

Nejlepším výsledkem kombinace se stájí z Wokingu bylo páté místo. Už ve druhém závodě s Toro Rosso však Honda dokázala letos tento výkon překonat, když Pierre Gasly dojel ve Velké ceně Bahrajnu čtvrtý.

Pochybnosti nad krátkodobými schopnostmi byly nakonec důvodem, proč se partnerství s McLarenem rozpadlo. Spojení s Toro Rosso ale nyní Hondě otevírá dveře do rodiny Red Bullu, je tak možné, že výrobce energetických nápojů se v roce 2019 stane jejím de facto továrním týmem.

Sdílejte na:
Zavřít