Red Bull se už začíná zaměřovat na vůz pro rok 2025

Red Bull se už začíná zaměřovat na vůz pro rok 2025

RB20, vůz Red Bullu na sezónu 2024, se ještě ani nepodíval na trať, ale podle šéfa oddělení výkonnostního inženýrství se již tým začíná zaměřovat na vůz pro rok 2025.

Red Bull dominoval formuli 1 od roku 2022, kdy se do ní vrátil přízemní efekt. Zvítězili v 39 ze 44 závodů. Vynalézavost Adriana Neweyho a jeho týmu loni vytvořila nejdominantnější vůz v historii, který si dojel pro vítězství ve všech závodech kromě jednoho a překonal několik rekordů.

Red Bull však o suverénní ovládnutí sezóny připravila Velká cena Singapuru, která podle Neweyho odhalila na jejich voze několik slabin.

Tým přiznal, že pro okruh Marina Bay nastavili vůz špatně, takže mu neseděly pomalé zatáčky – a těch je na městských okruzích spousta.

Ben Waterhouse zdůrazňuje, že na tyto vzácné slabiny se chce Red Bull zaměřit na rok 2024 a zároveň přiznává, že chce ještě posílit jeho silné stránky.

Byli jsme si vědomi, že RB19 má značná omezení. Když se podíváme zpět na Singapur, určitě tam byly slabiny. Máme oblasti, které chceme zlepšit, ať už je to výkon ve vysokých nebo nízkých rychlostech. Zároveň měl ale i silné stránky, na kterých chceme stavět, zatímco se snažíme odstranit slabiny,“ prozradil v rozhovoru pro Racecar Engineering.

Z tohoto důvodu jsme si již v průběhu vývoje RB19 stanovili jasné cíle pro RB20. Celkově se nám podařilo splnit většinu z nich. Neřekl bych ale, že jsou všichni spokojení, protože stále máme práci, abychom se pokusili RB19 vylepšit.“

Drtivý náskok Red Bullu nad ostatními týmy umožnil rudým býkům, aby zastavili vývoj RB19 již v srpnu, jak potvrdil šéf týmu Christian Horner. Waterhouse prozradil, že také začali formulovat plány na vůz pro rok 2025.

Model RB20 je starý nejméně šest měsíců a my už se začínáme věnovat RB21, i když sezóna ještě nezačala,“ odhalil britský inženýr.

Red Bull však nebude moci svého náskoku využít. Minulý měsíc byly totiž aktualizovány předpisy FIA, které všem týmům zakazují pracovat v aerodynamickém tunelu nebo na CFD u nové generace vozů až do ledna 2025.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studentka korejštiny a člověk s tisícero koníčky. Koně ji baví nejen pod kapotou. Jako malá fandila o nedělích po obídku Alonsovi, protože měl nejbarevnější auto, cestu k formulím si znovu našla i později v životě. Na Svět Formule publikuje od roku 2023.

Další články autora →

Další články