Red Bull rozhodne o novém jezdeckém složení kolem Abú Zabí

Red Bull rozhodne o novém jezdeckém složení kolem Abú Zabí

Red Bull potvrdil po událostech z VC Mexika, že odložil svůj verdikt nad jezdeckým složením obou svých týmů až do období okolo posledního závodu v Abú Zabí. Nyní se totiž veškerá pozornost stáje soustřeďuje na stále těsnější boj o titul mistra světa s Maxem Verstappenem.

Uplynulá VC Mexika představovala pro stáj Red Bull několik významných momentů, co se týče jak budoucího jezdeckého složení v obou jeho týmech, tak letošního souboje o titul v Poháru jezdců.

Poradce stáje Helmut Marko opakovaně označil tento závod za „dobrý referenční bod“ pro výběr těch správných jezdců pro sezónu 2026. K tomuto rozhodnutí jistě dopomohlo i nasazení Arvida Lindblada do monopostu RB21 během prvního volného tréninku.

Zároveň třetí místo Maxe Verstappena v cíli jej přitáhlo opět o něco blíž lídrovi šampionátu. Tím se po nedělní velké ceně stal Lando Norris, na něhož Nizozemec ztrácí 36 bodů.

Rozhodnutí o jezdeckých dvojicích padne „okolo Abú Zabí“

Tyto události utvrdily Red Bull k odsunu definitivní volby jezdeckých složení „áčkového“ a „béčkového“ týmu. „Odložili jsme naše rozhodnutí až na konec sezóny. Bude to kolem Abú Zabí. Chceme se nejprve soustředit na boj o mistrovský titul,“ prozradil Marko webu motorsport.com.

Šéf stáje Laurent Mekies následně upřesnil Markova slova: „Chceme věnovat trochu více času rozhodnutí o jezdcích. Júki (Cunoda – pozn. red.) dělá pokroky a ostatní mladí jezdci také,“ odkázal na Isacka Hadjara a Liama Lawsona.

„Nemáme důvod s rozhodnutím spěchat, takže nám to zabere o něco víc času. Chápeme, že by všichni byli rádi, kdybychom se rozhodli co nejdřív. My si však vezmeme na to tolik času, kolik budeme potřebovat. A dáme těm klukům co nejvíce příležitostí, aby na trati dokázali, kdo je z nich nejlepší,“ vysvětlil Mekies preferenci stáje nasbírat více informací o jezdcích, než padne konečný verdikt.

Lindblad udělal v Mexiku na stáj velký dojem

Kromě trojice Cunoda, Hadjar a Lawson hraje v těchto úvahách klíčovou roli také i současný jezdec F2 Arvid Lindblad. Britsko-švédský závodník při svém stintu za Red Bull dokončil FP1 v Mexiku na šesté pozici a podle vedení stáje splnil všechna očekávání.

„Myslím, že odvedl skvělou práci,“ vyjádřil se Mekies o Lindbladovi. „Je velmi těžké prosadit se v FP1. Nemáte k dispozici mnoho pneumatik, a nemůžete tak najet mnoho kol. Ale byl velmi klidný, poskytl správnou zpětnou vazbu a neudělal žádnou chybu. Těšíme se, až jej na konci roku zase uvidíme za volantem.“

Lindblad v Mexiku vystřídal Verstappena, který si tak pro letošek splnil povinnost přepuštění svého místa nováčkovi. To nicméně neplatí pro jeho kolegu Júkiho Cunodu. Sedmý muž průběžného pořadí F2 by se tak měl s největší pravděpodobností při VC Abú Zabí opět svést v monopostu Red Bullu.

Duel pro jedno zbývající místo v rodině Red Bullu

Zatímco Marko a Mekies odkazují na rozhodnutí o jezdcích jako o stále probíhající proces s výsledkem v dáli, interně se již rýsuje relativně jasný scénář. Hadjar má nadále největší šanci posunout se do seniorského týmu a stát se parťákem Verstappena. Totéž by mělo platit i pro Lindblada a jeho sedačku v Racing Bulls díky jeho dosavadním uspokojivým výsledkům v F2.

Všechno tedy ukazuje na boj Cunody a Lawsona o poslední zbývající sedačku v rodině Red Bullu pro příští rok. Stáj si s konečným rozhodnutím dává na čas, na což může mít zásadní vliv i to, pakliže Honda hodlá zůstat v Red Bullu jako formální sponzor.

Prozatím tak zůstává veškerá pozornost upřena na souboj Verstappena s jezdci McLarenu o titul mistra světa. Lawson a Cunoda díky tomu obdrží více času na to, aby se mohli Red Bullu prokázat jako pravá volba stáje.

Seznamte se se slavnými i současnými jezdci formule 1, kteří píší historii tohoto sportu. Jména jako Max Verstappen, Lewis Hamilton, Michael Schumacher, Niki Lauda nebo třeba Emerson Fittipaldi. Objevte profily jezdců, jejich kariéru, statistiky a úspěchy.

👉 Seznam jezdců F1 | Kdo jsou nejúspěšnější jezdci F1 všech dob?

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studuji mediální studia se specializací na komunikační studia. Zajímám se o motorsport, konkrétně F1 a MotoGP. Obě disciplíny, mezi nimiž nemám favorita, zarytě sleduji přes deset let, přičemž o nich píšu již více než tři roky. U motorsportu mě nejvíce zajímá nejen jeho historie a její vztah s přítomností, ale…

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *