Končí tak dvanáctileté partnerství týmu z Milton Keynesu se značkou Renault, které přineslo po čtyřech jezdeckých a konstruktérských mistrovských titulech, ale také velké neshody a již jednou načatý rozchod kvůli neutěšeným výkonům po začátku současné hybridní éry Formule 1.
Red Bull Racing oficiálně potvrdil změnu dodavatele pohonných jednotek, od sezóny 2019 bude stejně jako jeho sesterský tým Toro Rosso používat motory Honda. Japonský dodavatel byl nakonec zvolen jakožto vhodnější možnost ve snaze vrátit se zpět do boje o mistrovské tituly.
Po 12 letech tak skončí spolupráce Red Bullu s Renaultem. Francouzská značka pomohla v letech 2010 až 2013 týmu ke čtyřem jezdeckým a čtyřem konstruktérským titulům. Se začátkem současné hybridní éry však francouzská značka výkonnostně výrazně propadla za konkurenci od Mercedesu a Ferrari.
To vedlo k velké frustraci Red Bullu, který tak již jednou odchod od Renaultu ohlásil, než zjistil, že nemá žádné jiné možnosti. K Renaultu se tak musel vrátit, jeho pohonné jednotky však využívá pod názvem sponzora TAG Heuer.
Honda má za sebou naopak neúspěšné tříleté období s týmem McLaren, který pro letošní sezónu utekl k Renaultu. Partnerem Hondy se pro sezónu 2018 stalo Toro Rosso, skrze které mohl Red Bull pod drobnohledem pozorovat progres japonské značky.
S finálním verdiktem Red Bull čekal na víkend Velké ceny Kanady, kdy jak Renault, tak Honda plánovaly nasadit poslední specifikace svých pohonných jednotek. Potvrzení přišlo v úterý ráno.
Honda, která bude mít poprvé od dob účasti Super Aguri dva týmy, jímž bude dodávat motory, však dodává, že Red Bull se nestane továrním týmem japonské značky. Přístup k týmu z Milton Keynesu i sesterské stáji Toro Rosso bude podle Hondy rovnocenný, jelikož dodávat rozdílné motory dodavateli podle slov Hondy ani neumožňují pravidla.