Dva roky zpátky se speklovalo o vstupu Porsche do Formule 1. K tomu ani přes hotový motor však nedojde.
Od roku 2017 probíhala jednání o nových pravidlech pro sezónu 2021 a dále, kterých se zúčastnili kromě zástupců současných automobilek i zástupci potenciálních kandidátů na vstup. Mezi nimi bylo právě i Porsche.
Nyní se objevily informace o tom, že automobilka se sídlem ve Stuttgartu má dokonce připravený motor pro vůz Formule 1, který úspěšně prošel testy, což potvrdil i sportovní ředitel koncernu Volkswagen Fritz Enzinger.
„V roce 2017 přicházely z Formule 1 signály, že by měla být změněna pravidla a že už nebude vyžadována obnova energie z výfukových plynů,“ uvedl pro Motorsport.com.
„Na konci roku 2017 jsme obdrželi od mateřského koncernu konkrétní zakázku, abychom i přes odchod z LMP1 nadále vyvíjeli vysoce účinný šestiválec. Nejen na papíře, nýbrž skutečně coby hardware a s myšlenkou, že tento motor poběží na testovací stolici.“
Na tomto projektu pracovalo okolo 40 inženýrů, kteří byli přetaženi z programu Le Mans. Tehdy byl vstup do královny motorsportu ještě zvažován.
„Motor pro Formuli 1, jak bylo plánováno, bez obnovy energie z výfukových plynů byl zajímavý i pro sportovní vozy. Kdyby se rozhodlo, že bude Porsche v roce 2021 do Formule 1 posláno, tak bychom to podle toho, jak jsme na tom v roce 2018 byli, zvládli včas.“
Přestože bylo na konci loňského roku téma vstupu do Formule 1 smeteno ze stolu, tak existuje plnohodnotný motor. „Motor je kompletní a už běžel na testovací stolici.“
Formule 1 je extrémně drahý sport, a i když Porsche nepatří zrovna k těm, kteří se potýkají s finančními potížemi, potenciální vstup byl ovlivněn především dieselgate, který se táhne už od roku 2015.
„Aféra s emisemi probíhá už od roku 2015 a koncern už stála mnoho peněz.“
„Zaměření koncernu Volkswagen jde jasně směrem emobility. Ve Formuli E dokonce budeme jezdit se dvěma značkami (Audi a od příští sezóny také Porsche, pozn. red.). V této filozofii nemá Formule 1 momentálně místo,“ uzavřel Enzinger.