Ředitel závodu Michael Masi reagoval na slova Lewise Hamiltona, který si v Belgii stěžoval na pomalou jízdu během přípravného kola v kvalifikacích. Podle něj se nejedná o problém.
Po divoké kvalifikaci pětinásobný mistr světa řekl: „Letos jsme v kvalifikačních přípravách rozhodně nejpomalejší, v zatáčce č. 15 to vypadalo velmi nebezpečně, protože se k nám blížilo rychle jedoucí auto a já nemohl uhnout.“
„Dokážu si představit, že stát se podobná situace mně, rozhodně by mě to rozhodilo. Jet kolem aut, která jedou rychlostí 8 km/h, to není nic příjemného.“
Britova slova podpořil také Sebastian Vettel, který si naopak stěžuje na práci s pneumatikami.
„Letos jsme co se týče pneumatik opravdu na limitu. Myslím si, že právě tohle by se mělo změnit a měli bychom to brát vážně,“ řekl po sobotní kvalifikaci Vettel. Více si můžete přečíst zde:
Podle ředitele závodu Michaela Masiho se v tuhle chvíli nejedná o problém, který by bylo zapotřebí řešit.
„Je to něco, co jsme v minulosti probírali s komisaři a v tuhle chvíli je to dle mého názoru zvládatelné,“ reagoval na situaci okolo přípravných kol nástupce Charlieho Whitinga.
„Jakmile se to zkomplikuje, podíváme se na to, teď je to ale něco, do čeho není třeba zasahovat, ačkoliv situaci monitorujeme po dobu celé letošní sezóny.“
Traťový inženýr Mercedesu Andrew Shovlin oznámil, že důležitost větrného pytle ve Spa byla obrovská, jelikož mohl jezdec vzadu získat až 0,4 sekundy na kolo.
„Nikdo nechce být vpředu,“ řekl Shovlin. „Když Hülkenberg zpomalil, měl každý z nás pomalé přípravné kolo.“
„Získáte výhodu větrného pytle, ale máte velmi studené pneumatiky. To byl náš problém, v prvním sektoru jsme ztratili spoustu času právě kvůli tomuhle.“
V Monze se prý může opakovat stejný scénář. I zde je velmi důležitý výkon motoru a vysoká rychlost na rovinkách.
„V Monze to bude podobné. Velmi rychlá trať, dlouhé rovinky a každý se bude snažit vyvézt se za nějakým svým soupeřem.“
„Na konci kvalifikace pak s největší pravděpodobností uvidíte vozy stojící v garáži, protože nikdo na trať nechce vyjet jako první. Pokud by před námi vyjelo Ferrari, můžeme z toho profitovat, jelikož jsou velmi rychlí,“ zakončil rozhovor traťový inženýr Andrew Shovlin.