Pirelli – Velká cena Austrálie

Pirelli – Velká cena Austrálie

Úřadující šampion Lewis Hamilton skvěle vykročil za obhajobou titulu, když porazil svého týmového kolegu z Mercedesu Nica Rosberga a připsal si druhé vítězství ve Velké ceně Austrálie a 34. vítězství ve své kariéře. Oba piloti Mercedesu zvolili strategii s jednou zastávkou v boxech, startovali na měkkých pneumatikách a následně ve 25., respektive 26. kole přezuli na středně tvrdé pneumatiky.

Lewis Hamilton startoval z pole position a posedmé v kariéře proměnil start z pole position ve vítězství v závodě. Sebastian Vettel při svém debutu v barvách Ferrari dojel na stupních vítězů – i on stavěl v boxech pouze jednou a to ve 24. kole poté, co startoval na měkkých pneumatikách. V Austrálii předvedený nárůst výkonnosti potvrdil očekávání pro letošní sezónu, pro kterou Pirelli vyvinulo novou konstrukci zadních pneumatik. 

Na hladkém povrchu okruhu v Melbourne byly opotřebení a degradace pneumatik výraznou součástí závodu, přestože časy na kolo byly v porovnání s loňským rokem okolo dvou sekund rychlejší a většina jezdců vsadila na strategii s jednou zastávkou v boxech. K tomu napomohl brzký výjezd safety caru hned v úvodu závodu, který prodloužil první stint a ušetřil pneumatiky výrazného zatížení ve fázi, kdy jsou vozy nejtěžší. 

Někteří jezdci jeli se strategií dvou zastávek v boxech, nejlépe z nich se umístil Marcus Eriksson se Sauberem, který v závěru závodu vybojoval osmé místo. Kimi Räikkönen s Ferrari jel se strategií dvou zastávek v boxech (která byla teoreticky o 4 sekundy rychlejší než strategie s jedním pit stopem) mezi nejlepšími až do svého odstoupení v závěrečných fázích
závodu.

Při Velké ceně Austrálie bylo chladno (okolo 20 °C) a zataženo, to rovněž prodloužilo životnost pneumatik a dovolilo vedoucím jezdcům jet po většinu závodu s rozestupy okolo dvou sekund. Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Jak jsme očekávali, Velká cena Austrálie byla pro týmy těžký závod, ale pneumatiky splnily vše, co jsme po nich chtěli. Chladné podmínky a brzké vyjetí safety caru znamenalo, že ze strategie dvou pit stopů většina jezdců přešla na strategii s jednou zastávkou v boxech. Vedle špičkových výkonů zkušených jezdců jsme mohli vidět velice povedené výkony od některých nováčků, kteří zjevně rychle pochopili fungování nových pneumatik a možnosti strategií.

Nejrychlejší časy dne podle směsí:

  Super měkké Měkké Intermediate Mokré
První HAM 1:30,945 RAI 1:31,426 N/A N/A
Druhý ROS 1:31,092 ERI 1:31,560 N/A N/A
Třetí VET 1:31,457 HAM 1:31,940 N/A N/A

 

Nejdelší stinty závodu:
Středně tvrdé 38 kol Sergio Perez
Měkké 27 kol Jenson Button

Pravdometr:
Jako nejrychlejší jsme pro 58 kol dlouhý závod předvídali strategii se dvěma zastávkami v boxech, ale brzký výjezd safety caru znamenal, že většina jezdců přešla na strategii s jedním pit stopem. V takovém případě jsme predikovali, že optimální čas na přezutí z měkké směsi na středně tvrdou přijde ve 34. kole. Lewis Hamilton svou jedinou zastávku v boxech absolvoval ve 25. kole a dokázal těžit ze zvýšené výdrže středně tvrdých pneumatik bez nutnosti kompromisu v oblasti výkonnosti.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Založil jsem web SvětFormule.cz v roce 1999, v té době pod jiným jménem. Formuli 1 sleduji a miluji už od druhé poloviny 70. let.

Další články autora →