Úřadující šampion Lewis Hamilton skvěle vykročil za obhajobou titulu, když porazil svého týmového kolegu z Mercedesu Nica Rosberga a připsal si druhé vítězství ve Velké ceně Austrálie a 34. vítězství ve své kariéře. Oba piloti Mercedesu zvolili strategii s jednou zastávkou v boxech, startovali na měkkých pneumatikách a následně ve 25., respektive 26. kole přezuli na středně tvrdé pneumatiky.
Lewis Hamilton startoval z pole position a posedmé v kariéře proměnil start z pole position ve vítězství v závodě. Sebastian Vettel při svém debutu v barvách Ferrari dojel na stupních vítězů – i on stavěl v boxech pouze jednou a to ve 24. kole poté, co startoval na měkkých pneumatikách. V Austrálii předvedený nárůst výkonnosti potvrdil očekávání pro letošní sezónu, pro kterou Pirelli vyvinulo novou konstrukci zadních pneumatik.
Na hladkém povrchu okruhu v Melbourne byly opotřebení a degradace pneumatik výraznou součástí závodu, přestože časy na kolo byly v porovnání s loňským rokem okolo dvou sekund rychlejší a většina jezdců vsadila na strategii s jednou zastávkou v boxech. K tomu napomohl brzký výjezd safety caru hned v úvodu závodu, který prodloužil první stint a ušetřil pneumatiky výrazného zatížení ve fázi, kdy jsou vozy nejtěžší.
Někteří jezdci jeli se strategií dvou zastávek v boxech, nejlépe z nich se umístil Marcus Eriksson se Sauberem, který v závěru závodu vybojoval osmé místo. Kimi Räikkönen s Ferrari jel se strategií dvou zastávek v boxech (která byla teoreticky o 4 sekundy rychlejší než strategie s jedním pit stopem) mezi nejlepšími až do svého odstoupení v závěrečných fázích
závodu.
Při Velké ceně Austrálie bylo chladno (okolo 20 °C) a zataženo, to rovněž prodloužilo životnost pneumatik a dovolilo vedoucím jezdcům jet po většinu závodu s rozestupy okolo dvou sekund. Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Jak jsme očekávali, Velká cena Austrálie byla pro týmy těžký závod, ale pneumatiky splnily vše, co jsme po nich chtěli. Chladné podmínky a brzké vyjetí safety caru znamenalo, že ze strategie dvou pit stopů většina jezdců přešla na strategii s jednou zastávkou v boxech. Vedle špičkových výkonů zkušených jezdců jsme mohli vidět velice povedené výkony od některých nováčků, kteří zjevně rychle pochopili fungování nových pneumatik a možnosti strategií.
Nejrychlejší časy dne podle směsí:
Super měkké | Měkké | Intermediate | Mokré | |
První | HAM 1:30,945 | RAI 1:31,426 | N/A | N/A |
Druhý | ROS 1:31,092 | ERI 1:31,560 | N/A | N/A |
Třetí | VET 1:31,457 | HAM 1:31,940 | N/A | N/A |
Nejdelší stinty závodu:
Středně tvrdé 38 kol Sergio Perez
Měkké 27 kol Jenson Button
Pravdometr:
Jako nejrychlejší jsme pro 58 kol dlouhý závod předvídali strategii se dvěma zastávkami v boxech, ale brzký výjezd safety caru znamenal, že většina jezdců přešla na strategii s jedním pit stopem. V takovém případě jsme predikovali, že optimální čas na přezutí z měkké směsi na středně tvrdou přijde ve 34. kole. Lewis Hamilton svou jedinou zastávku v boxech absolvoval ve 25. kole a dokázal těžit ze zvýšené výdrže středně tvrdých pneumatik bez nutnosti kompromisu v oblasti výkonnosti.